וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיריית תל אביב תמדוד מחדש את כל הנכסים בתחומה

יעל דראל

2.7.2015 / 15:29

המדידה תתבצע בעקבות פסק דין המחיייב את הרשויות לחשב את שטח הנכסים לצורך גביית הארנונה בדיוק של שתי ספרות אחרי הנקודה העשרונית

תל אביב. ראובן קסטרו
תל אביב/ראובן קסטרו

מחשבים מסלול מחדש? עיריית תל אביב תצא בקרוב במהלך מקיף למדידה מחודשת של כל הנכסים בעיר, לצורך בחינת החיוב שנגבה מהם לטובת ארנונה. בעירייה ציינו כי המהלך מבוצע בעקבות פסק דין של בית המשפט העליון אשר ניתן לאחרונה וקובע כי על הרשויות המקומיות חלה חובה לחשב את שטח הנכס לצורך חיובו בארנונה באופן מדויק, לרבות חלקי מטר רבוע עד שתי ספרות אחרי הנקודה.

פסק הדין ניתן לאחרונה, בעקבות חיובי ארנונה של עיריית חדרה, אשר נדונו בבית המשפט לאחר שאזרח תבע את העירייה בטענה כי חישוב הארנונה מעגל תמיד את שטח הנכסים בעיר כלפי מעלה – באופן שפועל לרעת התושבים. במסגרת הדיון בבית המשפט העליון, ציינו השופטים כי השיטה שבה פועלות עיריות רבות היא "לעגל" את הסכומים וכי הדבר יוצר אי דיוקים – ומכאן שעל הרשויות המקומיות לחשב באופן מדויק את הנכסים שבעבורם נגבה המס.

בעיריית תל אביב הבהיר כי עד למתן פסק הדין, חיוב הנכסים בתחום שיפוטה של העירייה נעשה באופן לא מדויק. באופן כזה, כל חלק ממ"ר העולה על 0.5 מ"ר עוגל כלפי מעלה, ואילו חלק קטן מ-0.5 מ"ר - עוגל כלפי מטה. בעירייה ציינו עוד כי "בהתאם לפסיקת בית המשפט, על כלל הרשויות במדינה לחייב את שטחי כל הנכסים המצויים בתחום שיפוטן באופן מדויק עד 31.12.2017. נכסים שיש לגביהם נתוני שטח מדויקים, יחויבו בהתאם החל מתאריך - 1.1.2016".

הארנונה, מס מוניציפלי הנגבה בכל הנכסים על פי חוק, מחויב על פי חישוב שנתי ועל פי חוק התעריף נקבע כמכפלה של שטח הנכס בתעריף למ"ר. השטח שעל פיו מחושב המס כולל את שטח הרצפה נטו (השטח בתוך יחידות הבניין, ללא קירות פנים וחוץ וכולל כל שטח מקורה אחר). תעריף הארנונה נקבע בהתאם לאזור המס, לסוג הבניין ושימוש בנכס. כך למשל בתל אביב ישנם 5 אזורי מס למגורים ו-3 אזורי מס נוספים שמוגדרים כאזורים שלא למגורים. בעירייה הדגישו כי בקרוב תפורסם הודעה על מועד המדידה ובחינת החיוב באזורי מגורי התושבים או בתי העסק בסמוך למועד המדידה.

  • עוד באותו נושא:
  • ארנונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully