וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושב חוץ העלים הכנסות מ-7 דירות ב-1.5 מ' ש'

אלה לוי-וינריב

6.7.2015 / 11:38

רשות המסים אמרה כי החשוד טען: "אני לא גר פה ונתתי לעו"ד לטפל בזה, ומהבנה שלי - מה שהייתי צריך לשלם שילמתי"

גוש דן, יולי 2015. ראובן קסטרו
גוש דן, יולי 2015/ראובן קסטרו

תושב חוץ העוסק בנדל"ן, חשוד כי העלים הכנסות משכר דירה של 7 דירות שבבעלותו בישראל בסך כולל של 1.5 מיליון שקל. לפי הודעת רשות המסים, הוא נעצר ושוחרר אמש בבית משפט השלום בתל-אביב תוך הפקדת ערבויות כספיות גבוהות. לבקשת החשוד ובהסכמת הצדדים, הוטל איסור פרסום של שמו ופרטיו המזהים של החשוד.

בעשור הקודם רכש החשוד 5 דירות מגורים בישראל, ארבע מהן הושכרו ואחת שימשה אותו לתקופות שביקר בארץ. בשנה החולפת רכש החשוד 2 דירות נוספות בהרצליה. אתמול נפתחה החקירה נגד החשוד, במהלכה הודה שלא דיווח על הכנסותיו מהשכרת דירות בישראל. לטענתו - "אני לא גר פה ונתתי לעו"ד לטפל בזה, ומהבנה שלי - מה שהייתי צריך לשלם שילמתי". כאמור, לחשוד מיוחסת העלמת הכנסות משכר דירות בעשור האחרון בסך של כ-150,000 שקל בשנה ובסה"כ כ-1.5 מיליון שקל.

לחשוד נשלחה דרישה להגשת הדיווח, שהסימן המחשיד שלו היה ריבוי נכסים. ואף נשלחה לו תזכורת, אך הוא לא הגיש דוחות ולא פתח תיק.

בשנה האחרונה, כחלק מפעילות מחלקת המודיעין במס הכנסה להרחיב את רשת הנישומים, נשלחו למעלה מ-100,000 מכתבים לאזרחים ובהם דרישה לדווח על הכנסות בישראל. מכתבים אלו נשלחו לאנשים, שאין להם תיקים ברשות המסים, אולם בהתאם להצלבות מידע וסימנים מחשידים אחרים שבוצעו, עולה כי על פניו אמור להיות להם תיק ברשות. כחלק מפעולות אכיפת הדיווח צפויים בשלב ראשון להיחקר בימים הקרובים עשרות אזרחים מכל רחבי הארץ שקיבלו את דרישות הדיווח ולא הגישו דוחות וצפויים מעצרים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully