וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זומר: "יהיה נזק גדול מאוד למדינה אם מחיר הגז יירד"

12.7.2015 / 7:48

מנכ"ל נובל אנרג'י ישראל: "כ-75% מהעובדים שלנו הם ישראלים. לנו יש אינטרס להעסיק כמה שיותר ישראלים". "אין לנו לוביסטים בכנסת"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מנכ"ל נובל אנרג'י ישראל, ביני זומר, התראיין הבוקר בערוץ 10 בנוגע להתפתחויות האחרונות בתחום הגז הטבעי ולעיכובים בפיתוח שדה לוויתן.

"היום אנחנו מסתפקים בצינור אחד. יש כמה יעדים למדינה כמו פיתוח התשתית ושיהיו כמה מאגרים ולא רק אחד", אמר זומר.

- אתם רוצים להרוויח ואנחנו רוצים שהמדינה תתפתח. איפה אפשר להיפגש?

"האינטרסים זהים. השקענו יותר ממיליארד דולר בלוויתן ורוצים להתקדם. איך אפשר להתקדם אם אני לא יודע שזה שלי בכלל? כשאני הולך לבנק ורוצה הלוואה הבנק קודם כל רוצה לדעת שזה שלי".

- האם החוזה שונה לאחר שנחתם עם חברת החשמל?

"לא היה חוזה עם חברת חשמל אלא משא ומתן שהוקפא. לאחר שהמו"מ התחדש מה שקרה זה שהמחירים בעולם עלו. יש הרבה דיס-אינפורמציה ולכן חייבים להתמקד בעובדות".

- האם ביקשתם לשנות את החוזה כך שלא תצטרכו להעסיק ישראלים?

"כ-75% מהעובדים שלנו הם ישראלים. אנחנו דיברנו בשטר החזקה על תנאים שיתאימו כיום לשוק הקיים בישראל. לנו יש אינטרס להעסיק כמה שיותר ישראלים. אנחנו משקיעים המון כסף כדי להעסיק ישראלים. מה שמגביל את זה היום זה שהפרוייקטים לא מתקדמים. אם נעשה את זה יהיו אלפי ישראלים שעובדים בתחום".

- בכמה תרוויחו פחות אם המחיר יירד מ-5 ומשהו דולר ליחידה ל-3 ומשהו דולר?

"יהיה נזק גדול מאוד למדינה אם זה יקרה. כולם יפסידו. לא יגיעו משקיעים ולא נוכל להצדיק את ההוצאות על מחירים נמוכים כאלה. אנחנו לא נרוויח. גם במצרים אמרו שצריך להוריד מחירים וכעת הם צריכים לייבא גז. זה אמנם מאגר מאוד גדול אבל צריך להשקיע כאן 6-8 מיליארד דולר. אנחנו בינתיים לא יכולים להשקיע בהמשך הפיתוח כי הרגולציה לא יציבה".

- כמה לוביסטים יש לכם בכנסת?

"אפס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully