וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סניף "קפה קפה" הפלה עובד ערבי - וישלם לו 30 אלף שקל

12.7.2015 / 10:48

ביה"ד לעבודה: התובע פנה לסניף בית הקפה כדי לעבוד והתקבל להתלמדות. מנהל המשמרת שאל למוצאו והתובע השיב כי הוא ערבי. המנהל אמר כי אינו יכול להעסיק אותו בגלל כשרות המקום

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בית הדין האזורי לעבודה בת"א קיבל בימים האחרונים את תביעתו של עומרי קיס נגד "קפה על הים בע"מ", אחד הסניפים של רשת "קפה קפה", לפיה לא התקבל לעבוד כמלצר בסניף אך בשל היותו ממוצא ערבי. משרד הכלכלה מדווח היום (א') כי הסניף ישלם לקיס 30 אלף שקל בגין האפליה.

"התובע הגיע אל סניף בית הקפה וביקש להתקבל לעבודה כמלצר ואף התקבל להתלמדות", נכתב בהודעת משרד הכלכלה. "לקראת סוף המשמרת שאל מנהל המשמרת את התובע למוצאו. התובע השיב כי הוא ערבי. בתגובה ענה לו מנהל המשמרת כי המסעדה כשרה ולכן אינו יכול להעסיק את התובע כמלצר, אך הוא הציע לו לעבוד במסעדה סמוכה".

השופטת קרן כהן מציינת בפסק הדין כי למרות שמדובר בתובע סדרתי אשר מגיש תביעות רבות בגין אפלייתו על רקע היותו ערבי, אין בכך כדי להכשיל את התובע וליצור אפליה אם היא אינה קיימת.

הנציבה הארצית, עו"ד ציונה קניג-יאיר, מסרה כי "מדובר בפסק דין מאוד חשוב עקרונית ומעשית. למרות שהתופעה החמורה של אפליית האוכלוסייה הערבית קיימת בשוק העבודה היא אינה זוכה לביטוי מספק בפסיקות בית הדין לעבודה. מכאן חשיבותו הרבה של פס"ד שמעביר מסר ברור לעובדים/ות המופלים לפיו דלתות בית הדין לעבודה פתוחות בפני כל אחד ואחת מהם/ן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully