וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא של כל הזמנים בנטילת משכנתאות ביוני: 7 מיליארד שקל

יוסי ניסן

12.7.2015 / 14:30

כפי שנחשף ב"גלובס", ההצהרות של שר האוצר משה כחלון על מלחמה במשקיעי הנדל"ן והעלאת מס הרכישה עשו את העבודה: זינוק של 21% בהיקף המשכתנאות ביוני לעומת מאי, וזינוק של 52% לעומת יוני 2014

טיפ נדלן דירות 5 חדרים. מערכת וואלה!
טיפ נדלן דירות 5 חדרים/מערכת וואלה!

כפי שנחשף ב"גלובס", הציבור הסתער על דירות בחודש יוני עקב הפרסומים של שר האוצר משה כחלון לטיפול במשקיעי הנדל"ן והעלאת מס הרכישה.

הציבור לקח בחודש יוני משכנתאות בהיקף 6.99 מיליארד שקל, שיא של כל הזמנים. מדובר בזינוק של 52% לעומת הנתון בחודש יוני ב-2014 ובעלייה של 21% לעומת חודש מאי.

עד היום החודש החזק ביותר היה אוגוסט 2012, אז ניטלו משכנתאות בגובה של 5.8 מיליארד שקל. השיא האחרון נרשם גם כן על רקע שינוי רגולטורי של העלאת המע"מ בחודש לאחר מכן, שייקרה את הדירות החדשות, והביאה להקדמת עסקאות רבות.

הנתונים החריגים בשוק נרשמו כאמור על רקע העלאת מס הרכישה שהטיל לאחרונה שר האוצר כחלון. כחלון החליט כי מס הרכישה שישולם על דירה ששוויה עד 4.8 מיליון שקל יהיה 8%, ובדירות בשווי הגבוה מ-4.8 מיליון שקל ישולם מס של 10%.

מטרת העלאת המס היתה להקטין את הפעילות של המשקיעים בשוק, ולהביא להקטנת הביקושים, וזאת עד אשר יחל כחלון לבצע צעדים שמטרתם להגדיל גם את ההיצע בשוק הנדל"ן. במקור העלאת מס הרכישה הייתה אמורה להתבצע בתחילת חודש יולי, אולם באוצר ראו כיצד המשקיעים עטים על הדירות, כדי להספיק לקנות אותן לפני שהעלאת המס תיכנס לתוקפה. בסופו של דבר הוחלט להקדים את העלאת המס, שנכנסה לתוקף כבר לפני כ-3 שבועות.

  • עוד באותו נושא:
  • משכנתאות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully