וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפזרה ללא תוצאות אסיפת הנושים של מגה עם הבנקים

אילנית חיות

13.7.2015 / 15:28

בנק הפועלים: בירן איש עתיר ממון והון - שיזרים את הכסף למגה. 88 מהספקים הגדולים הצביעו בעד הסדר החוב במגה; קוקה-קולה ישראל - נגד

מגה בול. שי מכלוף
מגה בול/שי מכלוף

אסיפת הנושים שקיימה היום (ב') מגה עם הבנקים התפזרה בצהריים ללא תוצאות עקב חילוקי דעות. לא התקיימה כמובן הצבעה על הסדר החוב. האסיפה תכונס שוב הערב ב-20:00.

הבנקים דורשים ממגה לשפר את הצעתה לפריסת החוב על פני 10 שנים.

בנק הפועלים יצא היום במתקפה נגד בעל השליטה באלון רבוע כחול, שרגא בירן. לטענת הבנק, הסדר החוב שמציעה רשת מגה נראה "כהסדר להצלת החברות של בירן באמצעותן הוא שולט במגה, ולא כהסדר להצלת מגה".

במכתב ששלח הבנק לראשי קבוצת אלון ולראשי מגה, דרש בנק הפועלים כי בירן יתייצב מחר (ג') אישית לדיון בבית המשפט בעניין הסדר החוב במגה, "על מנת שייקח אחריות", ובקשה ברוח זו תוגש גם לבית המשפט.

"הבנק סבור כי למען עובדי מגה יש לעשות מאמץ אמיתי להצלת הרשת, וסבור כי הסדר הוא בר-השגה. הבנק בעד ההסדר, ובלבד שהבעלים שרוצים לשמר את בעלותם יזרימו את הכספים הנדרשים להצלת הרשת.

"לרשת יש בעלים, מר שרגא בירן. איש עתיר ממון והון. ההסדר כרגע נראה כהסדר להצלת החברות שלו באמצעותן הוא שולט במגה, ולא כהסדר להצלת מגה. החברות שלו גם ערבות ביותר מ-500 מיליון לחובות מגה. עליו להזרים את מלוא הכספים הנדרשים להצלת הרשת, בגובה הערבות לפחות", לשון הודעת הבנק.

לדברי בנק הפועלים, "בירן רוצה לממן את המשך שליטתו ברשת על-ידי הטלת הסיכון לבנקים ולמשוך את ההלוואות שלו הרבה לפני שהנושים מקבלים את כספם. כך לא ייתכן".

הספקים אישרו את ההסכם

אתמול (א') אישרו הספקים את הסדר החוב במגה. 88 מהספקים הגדולים שמגה חייבת להם יחד 619 מיליון שקל (91% מכלל החוב לספקים), וכל 154 הספקים הקטנים שמגה חייבת להם יחד 39 מיליון שקל, הצביעו בעד הסדר החוב שהציעה מגה.

6 ספקים גדולים שמגה חייבת להם יחד כ-61 מיליון שקל נרשמו כמתנגדים להסדר, לאחר ששניים מתוכם התנגדו לו, וארבעה דרשו ערבויות וביטחונות, וביניהם החברה המרכזית למשקאות (קוקה-קולה ישראל).

אתמול התקיימה גם אסיפת נושים עם משכירי הנדל"ן, כשבאופן תמוה במיוחד, מגה החליטה לנטרל את ההצבעה הנוגעת ל-32 סניפים שהיא מבקשת לסגור. בפנייה לבית המשפט ביקשה מגה לכפות על בעלי אותם נכסים לשחרר אותה מחוזה השכירות, כיוון שמדובר בסניפים הפסדיים, וכעת היא מתעלמת מהם לחלוטין. לא ברור, אם כן, האם בעלי אותם נכסים יוכלו לפתוח בהליכים נגד מגה ולדרוש ממנה לקיים את החוזה עליו היא חתומה.

בתוך כך, ועדת העבודה והרווחה של הכנסת דנה הבוקר בפיטורים במגה. ח"כ שלי יחימוביץ' אמרה בדיון כי "פיטורים של 6,000 איש זה פיגוע המוני; בנק הפועלים לא יכול להרשות לעצמו לזרוק אותם לרחוב".

  • עוד באותו נושא:
  • מגה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully