וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבינט הדיור אישר: דירות בהנחות של 200 אלף ש' בממוצע

13.7.2015 / 11:14

הרחבת תוכנית "מחיר למשתכן" אושרה בקבינט הדיור. כחלון: "התכנית תשנה את שיטת המכרזים ותייצר היצע מאסיבי של דירות אשר מיועדות אך ורק לזוגות צעירים – גם בפריפריה וגם באזורי ביקוש"

השר משה כחלון, קבינט הדיור, יוני 2015. נועם מושקוביץ
שר האוצר, משה כחלון/נועם מושקוביץ

קבינט הדיור אישר היום (ב') את הרחבת תוכנית "מחיר למשתכן" של שר האוצר משה כחלון, בבסיסה עומדים מענקים, הנחות במחיר הקרקע וסבסוד הפיתוח ביישובי הפריפריה. ההנחה הממוצעת לדירה צפויה לעמוד על כ-200 אלף שקל.

"לדור הצעיר שלנו יש גם זכויות, לא רק חובות. קורת גג היא זכות בסיסית ומחובתנו לספק לו אותה. התכנית תשנה את שיטת המכרזים ותייצר היצע מאסיבי של דירות אשר מיועדות אך ורק לזוגות צעירים – גם בפריפריה וגם באזורי ביקוש", מסר כחלון.

במסגרת התוכנית, הקבלנים יתחייבו למפרט דירות שייקבע מראש. כמו כן סוכם כי הדירות מיועדות לזוגות צעירים חסרי דיור. עוד הוחלט כי לא ניתן יהיה למכור את הדירה במהלך חמש השנים הראשונות וכי 10% מהדירות יוקצו לבני המקום.

התוכנית קובעת כי בכל הקרקעות המתאימות אופן השיווק יהיה בשיטת מחיר למשתכן, וכן קבעה מדרג הנחות על פי שווי הקרקע. כתיקון להחלטה זו, מוצע בהחלטה הנוכחית, להרחיב את מדרג ההנחות כך שיעלה עד לשיעור מקסימלי של 80% מערך הקרקע.

כמו כן, קובעת הצעת ההחלטה כי עבור הדירות אשר שווקו בתכנית מחיר למשתכן במתכונתה החדשה, יוקצו מענקים וכן יוענק סבסוד לעלויות הפיתוח לרוכשי דירות בבנייה רוויה בקרקע מדינה, אשר עומדים בתנאי הזכאות של משרד הבינוי. מענקים אלו יועמדו ביישובים בהם ערך הקרקע אינו עולה על 100 אלף שקל, לאור ההנחה הנמוכה, באופן יחסי, אשר תינתן לרוכשים אלו מכוח תכנית "מחיר למשתכן" החדשה.

על פי הקבוע בהחלטה, המענק לרוכש דירה בישובים אלו אשר שווקה בתכנית מחיר למשתכן החדשה יעמוד על 40-60 א' ש' ואילו סבסוד הפיתוח יעמוד על 40 א' ש'. כל זאת, בנוסף לסך של 80% הנחה על ערך הקרקע במקומות אלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully