וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות המסים: נחשפו העלמות במיליוני שקלים ממסי נדל"ן

יעל דראל

13.7.2015 / 12:48

בעלי מכולת מנתניה העלימו 4.3 מיליוני שקל, שכיר מפתח תקווה העלים 800 אלף שקל ואילו אברך מירושלים העלים 1.3 מיליון שקל - הכל מהכנסות לא מדווחות עבור השכרת דירות שבבעלותם

תל אביב. ראובן קסטרו
תל אביב/ראובן קסטרו

מאמצי האכיפה של רשות המסים בתחום ההכנסות מנדל"ן מניבים פירות נוספים: רשות המסים דיווחה כי זוג אחים מנתניה, משה ויוסף בורוכוב, שכיר מפתח תקווה בשם דוד בן פדי וגם אברך מירושלים בשם ישראל רייך - המקבל מלגה חודשית בסך 2,500 שקל - נעצרו בחשד שהעלימו הכנסות בהיקף של מיליוני שקלים ששולמו להם על ידי שוכרי דירות שבבעלותם.

עלפי החשד, משה בורוכוב העלים הכנסות בהיקף של כ-2,700,000 שקל ואילו אחיו יוסף השמיט הכנסות בסך של כ-1,600,000 שקל. על פי החשד, היקף ההעלמות של דוד בן פדי תושב פתח תקווה עומד על כ-800,000 שקל ואילו רייך חשוד כי השמיט הכנסות בסך של כ-1,300,000 שקל. מהחקירה בעניינם של האחים בורוכוב - יוסף (56) בעלים של חנות מכולת בנתניה ומשה (59), שכיר במכולת, עולה כי ברשותם דירות ברחוב עולי הגרדום בעיר, אותן השכירו מבלי שפתחו תיק ברשות המסים ומבלי שדיווחו על ההכנסות.

מחקירתו של משה בורוכוב עלה כי בבעלותו לא פחות מ-12 דירות, שבע מהן רשומות על שמו וחמש מהן רשומות על שם בנו, בשעה שרק אחת משמשת אותם למגורים. משה הודה כי בשנים 2005 - 2014 לא דיווח על ההכנסות בסך 2.7 מיליון שקל שקיבל מהשכרת דירותיו בנתניה ובכפר יונה. אחיו, יוסף בורוכוב הודה אף הוא כי בשנים 2005 – 2015 היו בבעלותו 6 דירות בנתניה, אותן השכיר ובגינן שולם לו שכר דירה בסך כ-1.6 מיליון שקל אולם בדוחות שהגיש למס הכנסה דיווח כי גובה השכירות נמוך מרף הפטור ממס.

מהחקירה בעניינו של תושב פתח תקווה דוד בן פדי (44) עלה כי בבעלותו 5 דירות שהושכרו במרוצת השנים 2005 – 2014, זאת ללא פתיחת תיק ברשות וללא דיווח. בדיקת חוזי השכירות הצביעה על סך הכנסות של כ-800,000 שקל. בחקירה הודה בן-פדי כי לא דיווח על הכנסותיו משכר דירה.

משרד חקירות מס הכנסה ירושלים והדרום, המנהל את החקירה נגד האברך הירושלמי ישראל רייך (35) העלה כי רייך החל ברכישת נכסי נדל"ן כבר לפני עשור ובבעלותו 5 דירות ונכסים המניבים לו הכנסה חודשית ואף-על-פי-כן, הוא לא פתח תיק במס הכנסה ולא דיווח על הכנסותיו מתשלומי השכירות שקיבל. החקירה בעניינו נפתחה לאחר שלא השיב לדרישת הדיווח שנשלחה לו. בחקירתו הודה כי הכנסותיו משכירות החל משנת 2007, עליהן לא דיווח כלל, עומדות על יותר מ-1.3 מיליון שקל.

פעילות זו מהווה חלק ממאמצי האכיפה המוגברים שמבצעת רשות המסים בשנה האחרונה שמטרתה להרחיב את דיווחי הנישומים. במסגרת המהלך נשלחו למעלה מ-100,000 מכתבים לאזרחים ובהם דרישה לדווח על הכנסות בישראל. מכתבים אלו נשלחו לאנשים, שאין להם תיקים ברשות המסים אולם, בהתאם להצלבות מידע וסימנים מחשידים אחרים שבוצעו, עולה כי על פניו אמור להיות להם תיק ברשות.

בשבוע שעבר פורסם כי במסגרת מבצע זה נעצרו עד כה: תושב חוץ, שהעלים לפי החשד בעשור האחרון הכנסות בסך כ-1.5 מיליון שקל שקיבל תמורת השכרת ארבע דירות שבבעלותו, בני זוג שכירים מיהוד, החשודים כי העלימו הכנסות משכר 15 דירות שבבעלותם בסך כ-3 מיליון שקל ותושב רעננה, שאין לו כל הכנסה מדווחת וחשוד כי העלים הכנסות שכר דירה בסך כ-1.5 מיליון שקל.

זאת ועוד, במהלך השבוע האחרון, מאז החל המהלך לאכיפת חובת הדיווח נחקרו עשרות חשודים (שלא הובאו בפני בית המשפט ולכן לא ניתן לפרסם את שמם), ביניהם: ירושלמי בן 38, שכיר בחברה ליבוא ויצוא, החשוד כי העלים הכנסות משכר דירה בהיקף של כ-550,000 שקל. כיום ברשותו שתי דירות מושכרות, האחת בפתח-תקווה והשנייה בבית שמש, אולם מאז החל להשכיר דירות, היו בבעלותו כמות משתנה של דירות. עוד נחקר פנסיונר מתע"ש, שבבעלותו 5 דירות בירושלים אותן השכיר כבר משנת 2005 ולא דיווח על הכנסותיו בגובה של יותר מ-1.3 מיליון שקל.

כמו כן, גם פנסיונרית של משרד החינוך נחקרה בחשד להעלמת הכנסות בסך של כ-520,000 שקל אותן קיבלה בגין 5 דירות שהשכירה במודיעין עילית, בית שמש ואשדוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully