וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר: מסלול מהיר לאישור תוספת יחידות דיור בוועדות המקומיות

יעל דראל

13.7.2015 / 14:04

קבינט הדיור אישר העברת סמכויות לוועדות המקומיות שייאפשרו הגדלת בניין קיים ב-20% בהליך מהיר ועם פחות בירוקרטיה

משה כחלון במטה המפלגה לאחר הכרזת התוצאות, 17 במרץ 2015. רויטרס
משה כחלון/רויטרס

עוד חזון למועד: קבינט הדיור אישר היום (ב') את הצעת שר האוצר משה כחלון להגדלת היצע הדיור העתידי בשוק - באמצעות הגדלה של מספר יחידות הדיור החדשות שייבנו בטווח הקצר בשטחי הערים. המהלך מכוון לתת סמכות נוספת לוועדות המקומיות באמצעות הוראת שעה מיוחדת לתקופה של 5 שנים בלבד.

המשמעות: ההצעה הנוכחית תאפשר לוועדות המקומיות להוסיף 20% בנייה לבניין מגורים חדש שטרם הוקם, או שטרם הושלמה בניית השלד שלו, בהליך רישוי מהיר במקום בהליך בירוקרטי ארוך המחייב את אישור מוסדות התכנון לאישור תוכנית בניין עיר. שטחי הבנייה הנוספים ישמשו לתוספת של דירות מגורים בשטחי הערים, כאשר לפחות מחצית מהן הן דירות קטנות בגודל של עד 75 מ"ר, וגודלן המירבי של השאר לא יעלה על 150 מ"ר. באמצעות הקלה זו, המתייחסת לבניינים הנמצאים בשלב היתר בניה או תחילת בניה, יתווספו דירות מגורים לשוק בתקופה המידית.

באוצר הבהירו כי ההצעה נסמכת על ההיגיון המקצועי שבהקלת "שבס", הקלה המאפשרת כבר היום לוועדה המקומית להגדיל את מספר יחידות הדיור בבניין חדש בשיעור של עד 20% מעבר לקבוע בתוכנית – באמצעות הליך רישוי מיוחד המאפשר לגובלים להתנגד לו.

באוצר ציינו כי עמדתו של מינהל התכנון תמכה במהלך עוד בשנות ה-90 (לקראת התקנת "תקנות שבס") – בשל ההערכות כי כושר הנשיאה של שכונות חדשות ומתוכננות מתאים להגדלה של מספר יחידות הדיור בשיעור של עד 20% מעבר לקבוע בתכנית ומבלי לפגוע ברמת השירותים לציבור.

על פי ההצעה שאושרה, תוספת זכויות הבניה תזכה את הרשות המקומית בהיטלי השבחה שישמשו לפיתוח המרחב הציבורי באזור. "זוהי הצעה מידתית שמטרתה לייצר הליך מהיר מבחינה בירוקרטית תוך שמירה על זכות הציבור להתנגד, והתחשבות במקורות ההכנסה של הרשות המקומית לטובת הציבור שיתווסף לשכונה בדירות המגורים החדשות", ציינו באוצר.

באוצר הדגישו עוד כי ההצעה נשענת על תשתיות התכנון הקיימות אך תאפשר הוספה של כמה אלפי יחידות מגורים קטנות ובינוניות בחמש השנים הקרובות לטובת זוגות צעירים ורוכשי דירה ראשונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully