וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוד של הרצפות המבריקות

14.7.2015 / 18:56

הנקל משיקה בישראל את סוד "בריליאנט", נוזל חדשני לשטיפת רצפות בעל פורמולה ייחודית שמספקת אפקט לחידוש הברק וייבוש מהיר במיוחד

סוד בריליינט.
סוד בריליאנט

הקיץ, והחופש הגדול בפרט, הוא תקופה לא פשוטה למקפידים על ניקיון הבית: הילדים שוהים בו זמן ממושך, החול משפת הים עושה דרכו פנימה, טפטופי הקרטיבים מותירים עקבות, והאבק מסתער מכל כיוון. אם לכם נדמה שהרצפה זקוקה לרענון כמעט יומיומי בחופש הגדול - אתם לא לבד. בקיץ, מתברר, יש עלייה משמעותית בצריכת מוצרי הניקיון לבית. בימים אלה מצטרף מוצר חדש למאבק על ניקיון הבית: הנוזל לשטיפת הרצפות סוד "בריליאנט" מבית הנקל.

סוד כבר ידועה בחדשנות שהיא מביאה אל קטגוריית הניקיון. לפני שנה, למשל, היו אלה כדוריות הניקיון לאסלה, שכבשו עד מהרה 30% מקטגוריית סבוני האסלה המוצקים. ב-2012 השיקה החברה את נוזל הרצפות בניחוח מרכך כביסה – שאף זכה בפרס "מוצר השנה". החדשנות ב"בריליאנט", המוצר החדש, פרי פיתוח גלובלי של הנקל, היא נוזל מרוכז עם פורמולה מתקדמת לחידוש הברק באמצעות שיקום מיקרו שריטות השוחקות את ברק האריח, וייבוש מהיר במיוחד.

"הפורמולה החדשנית מתקנת מיקרו-שריטות שנגרמות כתוצאה משחיקה ומחזירה את הברק לרצפות", מסביר שרון ישראלי, סמנכ"ל השיווק בהנקל. "השיפור במראה הרצפה השטופה ב'בריליאנט' ניכר באופן מהיר, כבר לאחר 5 שימושים. הבונוסים במוצר הם הייבוש המהיר, הניחוחות הנעימים המחזיקים לאורך זמן ומניעה של הקצפת יתר בשימוש". לדברי ישראלי מוסיף עוד כי החומר מתאים לכל סוגי הרצפות וכן לרצפות פרקט למינציה .

קטגוריית הנוזלים לשטיפת רצפות גילגלה בשנה החולפת כ-93 מיליון שקל (סטורנקסט, מאי 2015), ירידה של כ-3.5% לעומת השנה שקדמה לה. האם זה אומר שהישראלים הסתפקו ברצפה קצת פחות נקייה וקנו פחות נוזלי שטיפה? לא בהכרח. ההבדל משקף מן הסתם יותר מבצעי מחיר בקטגוריה בשנה הקודמת, שהסתכמו להיקף כספי נמוך יותר. עם זאת, ניתן ללמוד על סטגנציה מסוימת בקטגוריה, שהיא כר נוח להחדרת מוצרים חדשים אשר מביאים עמם ערך לצרכן – ולאו דווקא בגזרת המחיר. "ההשקה של כדוריות הניקיון למשל, העלתה את המכירות בקטגוריה של מוצרי הניקיון לאסלה ב-5.6%, ואת תת-הקטגוריה של הסבונים המוצקים ב-9.6%", מסביר ישראלי. "זה אומר שאנשים מחפשים ערך מוסף, וכשמביאים להם חדשנות אמיתית עם ערך מוצרי גבוה, הם מוכנים לשלם קצת יותר".

הסוד הוא לא רק בניחוח

הנקל סוד הוא "מותג מטריה" ייחודי בישראל המאגד מספר רב של מוצרים בקטגוריות שונות בתחום הכביסה וטיפוח הבית. היסטורית, המותג סוד היה שייך לחברת "שמן" הישראלית, ובשנות ה-90 נרכש על ידי חברת הנקל. סוד היה פעיל בתחום הכביסה, והיה הראשון להחדיר לישראל את האבקות המרוכזות (קומפקט). לאחר הרכישה של הנקל הצטרף המותג לפלטפורמה הבינלאומית של פרסיל וסומט, והרחיב את המוצרים גם לתחום של מרככי כביסה, נוזלי שטיפת כלים ושטיפת הרצפות. ב-2014 נכנסה הנקל סוד גם לתחום ניקיון האסלות.

"במותג סוד לא הושקעה תמיכה שיווקית רבה עד 2012, אז השקנו את נוזלי הרצפות בניחוח מרכך", מספרת זהבית מנדלמן, מנהלת מותג סוד. "המותג נהנה ממודעות גבוהה ואמינות, ומיצוב חד: 'הסוד הוא בניחוח'. ערכנו מחקר צרכנים מקיף , וגילינו שרבים נוהגים להוסיף לדלי השטיפה פקק אחד של מרכך כביסה כדי להוסיף ריח נעים. החלטנו להכניס את ניחוח המרכך של סוד פנימה, כחלק מהפורמולה, ונרשמה התלהבות רבה עד כדי שזכינו בפרס 'מוצר השנה'". כיום מחזיקה הנקל סוד בכ-10% משוק מוצרי הניקיון לרצפה, כשהמתחרה המובילה בקטגוריה היא סנו. לדברי מנדלמן, היעד הוא לעלות לנתח שוק של כ-15% בתוך שלושה חודשים.

בתחום המגדרי מתברר שקהל היעד של מוצרי הניקיון הוא עדיין נשים, ואלה, על פי הסקרים, מכבדות את הרצפות בממוצע פעמיים בשבוע. "הצרכן אליו אנו פונים הוא אמנם צרכנית, אך הדגשים השתנו", אומרת מנדלמן. "אם פעם מה שהיה חשוב הוא הכי נקי במחיר זול, כיום לצרכניות חשובים מאוד גם פרמטרים נוספים. חשוב להן האם המוצר משרה תחושה טובה כאשר נכנסים הביתה – בני הבית ואורחים – כלומר הברק והניחוח, החיסכון בחומרים וכמובן החיסכון בזמן. הניקיון הוא 'על הדרך' בין הרבה משימות ועיסוקים, וחשוב מאוד שהמוצר ייתן מקסימום תוצאה במינימום זמן. 'בריליאנט', מעבר לאפקט הברק והניחוחות, עונה בדיוק על צרכים אלו".

וואלה!NEWS בשיתוף הנקל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully