וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האירו נחלש בכ-0.3% לשפל היסטורי חדש - 4.136 ש'

משה גולן

16.7.2015 / 9:07

הדולר מתחזק בכ-0.5% לרמה של 3.783 שקלים. יוון אישרה אתמול את הרפורמות והחוקים שעליהם היא התחיייבה במסגרת ההסכם עם הנושים. מדד המחירים לצרכן לחודש יוני עלה ב-0.3%, מעל התחזיות. היום תימשך עדותה של ג'נט ילן בקונגרס

מטבע יורו. Thanassis Stavrakis, AP
מטבע יורו/AP, Thanassis Stavrakis

המסחר בשוק המט"ח מתנהל היום (ה') במגמה מעורבת של השקל מול המטבעות המרכזיים. הדולר מתחזק בכ-0.5% מול המטבעות המרכזיים ונסחר בין הבנקים תמורת 3.783 שקלים, בעוד האירו נחלש בכ-0.3% לשפל היסטורי חדש ברמה של 4.136 שקלים.

גם בשוק המט"ח העולמי האירו נחלש מול המטבעות המרכזיים לאחר שיוון אישרה אמש בפרלמנט את הרפורמות והחוקים שעליהם היא התחייבה במסגרת ההסכם עם הנושים. האירו נחלש מול הדולר בכ-0.2% ונסחר סביב 1.09 דולרים לאירו.

בשוק מעריכים כי לאחר שיוון סללה את הדרך להסכם עם הנושים, לצד המשך מדיניות ההקלה המוניטארית של הבנק המרכזי האירופי, יובילו לגידול חד בהיצע האירו ולהיחלשותו מול המטבעות המרכזיים. בנוסף, הפד בארה"ב צפוי לבצע סיבוב פרסה ולהעלות את הריביות עד סוף השנה, מהלך שצפוי לחזק את המטבע האמריקאי.

אתמול יו"ר הפד ג'נט ילן חזרה בעדותה החצי שנתית בקונגרס על התחזיות הקודמות שסיפק הבנק המרכזי, לפיהן אם השיפור הכלכלי יימשך, הבנק יעלה את הריביות עד סוף השנה. היום עדותה של ילן תימשך בקונגרס ולפי הערכות היא לא צפויה לשנות את הטון העמום לגבי המועד המדויק של העלאת הריבית.

בזירה המקומית, אתמול פורסם מדד המחירים לצרכן לחודש יוני, שטיפס ב-0.3%, מעל התחזיות בשוק שעמדו על עלייה של 0.2%. ב-12 החודשים האחרונים נרשמה ירידה של 0.4% במדד, ומתחילת 2015 נרשמה ירידה של 0.2%.

ב-FXCM ישראל מציינים הבוקר: "חרף ההסכם עם יוון, האירו-שקל ממשיך להתדרדר מיום ליום לרמות שפל חדשות וביממה האחרונה קבעה שפל חדש של 4.135, הרמה הנמוכה ביותר מאז אפריל 2012. בשעה שהדולר-שקל ממשיך לשמור על יציבות, יש לזכור כי לפיחות המתמשך באירו יש השפעה מזיקה על הכלכלה הישראלית, וזאת בהיותה של אירופה יעד הייצוא המרכזי של ישראל. ייתכן בהחלט כי הירידה מתחת רף 4.2 מסמנת פרק חדש במגמת הירידה של האירו-שקל, שעשויה להוביל את הצמד אל 4.1 ומטה".

  • עוד באותו נושא:
  • שער האירו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully