וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופרט מרדוק יידרש לקבל את אישורה של נציבות ההגבלים האירופית לרכישת טלפיו האיטלקית

סוכנויות הידיעות

29.9.2002 / 9:51

המפקח על הנציבות טוען שלרכישת חברת הטלוויזיה האיטלקית מויוונדי יהיו השלכות כלליות; החברות העריכו שדי יהיה באישורן של הרשויות האיטלקיות



ניוז קורפ, תאגיד התקשורת של רופרט מרדוק, יידרש כנראה לקבל את אישורה של נציבות ההגבלים העסקיים של האיחוד האירופי לרכישת חברת הטלוויזיה האיטלקית טלפיו מויוונדי, כך אמר מריו מונטי, המפקח על הנציבות.



שתי החברות העריכו עד עתה שיהיה די באישורן של רשויות ההגבלים העסקיים האיטלקיות לקיומה של העסקה, שהיקפה מיליארד יורו (980 מיליון דולר).



"עסקה שכזו עתידה כנראה להיות בעלת השלכות אירופיות כלליות, לכן יידרשו החברות להודיע עליה לרשויות האיחוד", אמר מונטי לעיתונאים במהלך ועידה בינלאומית של נציבי הגבלים עסקיים. החברות טרם הודיעו על העסקה לרשויות, אמר מונטי.



כל מיזוג בו מעורבות חברות בעלות מכירות גלובליות משותפות של למעלה מ-5 מיליארד יורו ומכירות אירופיות של 250 מיליון יורו, נדרש לאישורה של נציבות ההגבלים העסקיים האירופית. גם במקרה ששתי החברות אינן חברות אירופיות יש צורך באישור הנציבות. מרבית המיזוגים זוכים לאישור בתוך 4 שבועות מיום ההודעה, אך הנציבות האירופית הואשמה בעבר בנקיטת קו נוקשה.



ניוז קורפ הציעה 1.5 מיליארד יורו תמורת טלפיו בחודש יולי, אך מאז הצליחה לגלח את המחיר המוצע תמורת החברה המפסידה. ויוונדי וניוז קורפ צופות שעסקת המכירה תסתיים בתוך מספר ימים. מרדוק מתכנן למזג את טלפיו עם מיזם הטלוויזיה בתשלום האיטלקי שבבעלותו, ספא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully