וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל נישה: השכר בתחום התוכנה ממשיך לרדת

עינב בן יהודה

29.9.2002 / 11:03

בקרב הבכירים ואנשי מכירות נרשמה מתחילת השנה יציבות בשכר המוצע; בהשוואה ל-1999 חלה ירידה של 15%-20% בשכר בענף ההיי-טק

הירידות בשכר בענף היי-טק נמשכות, אם כי באופן מתון מבעבר, כך אומרת פול צוקר מנכ"ל חברת ההשמה נישה היי-טק.

לדברי צוקר השכר המוצע כיום למועמדים בענף ההיי-טק נמוך בכ-15%-20% בהשוואה לשכר שהוצע להם בתקופה בה הביקוש לעובדים היה בשיאו, 1999-2000.

צוקר מציינת כי במרבית התחומים נרשמה מתחילת השנה יציבות בשכר, לאחר חודשים ארוכים בהם היה במגמת ירידה, אך לדבריה בתחום התוכנה נמשכות הירידות אם כי בשיעורים נמוכים מבעבר.

כך לדוגמא השכר הממוצע היום למהנדס תוכנה בעל 3 שנות ניסיון נע סביב 15 אלף שקל ברוטו בחודש, בעוד שבתקופת השיא עמד שכרו על כ-19 אלף שקל בחודש, מנהלי מוצרים בעלי ניסיון של 10 שנים יכולים היום לסגור על משכורת של 26-29 אלף שקל בחודש, לעומת כ-32-35 אלף שקל לפני כשנתיים.

צוקר מצביעה על יציבות בשכר המוצע בקרב בכירים ואנשי מכירות, מתחילת השנה. סמנכ"ל מכירות יכול היום להגיע לשכר חודשי של 36-35 אלף שקל בחודש, כאשר לפני שנתיים עמד השכר הממוצע בתחום זה על כ-40 אלף שקל בחודש. עוד מוסיפה צוקר, כי בתחום החומרה כמעט ולא נרשמה ירידה בשכר המוצע, בשל הביקוש היציב לעובדים בתחום. משכורתו של מהנדס חומרה בעל 4 שנות ניסיון נעה סביב 22-25 אלף שקל בחודש.

"חברות היום הרבה יותר בררניות ואינן מוכנות להתפשר על איכות המועמד ועל השכר אותו הן מציעות. מנגד ישנה נכונות רבה יותר מבעבר בקרב מועמדים להתחיל לעבוד גם בחברות שאינן משדרות יציבות, חברות המציינות בפני המועמד בעת הראיון כי יש להן כסף לשנה של פעילות, לא יותר". היא מוסיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully