וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"להגדיל החשיפה למניות, הריבית תמשיך לתמוך בשווקים"

קובי ישעיהו

19.7.2015 / 6:35

כלכלני בנק אגוד: "עונת הדוחות הכספיים לרבעון השני נפתחה בארה"ב, כאשר עד כה מרבית החברות הפתיעו לחיוב מה שממשיך לתמוך באפיק המנייתי"

סוחרים בבורסה לניירות ערך בניו יורק לאחר הפסקת המסחר בשל תקלה, 8 ביולי 2015. רויטרס
סוחרים בבורסה לניירות ערך בניו יורק לאחר הפסקת המסחר בשל תקלה, 8 ביולי 2015/רויטרס

כלכלני בנק אגוד מציינים בסקירה השבועית כי "נרשמה אופטימיות בשווקי המניות השבוע על רקע ההבנות בין יוון ונושיה ואישור ההסכם. ברקע עונת הדוחות הכספיים לרבעון השני נפתחה בארה"ב, כאשר עד כה מרבית החברות הפתיעו לחיוב מה שממשיך לתמוך באפיק המנייתי".

להערכתם רמת הריביות הנמוכה בארץ ובעולם צפויה להמשיך ולתמוך בחברות ובהתייעלותן ובאפיק המנייתי. "לאחר תקופה בה העדפנו להיות חשופים במינון נמוך יותר לאפיק המנייתי עקב המשבר ביוון והשלכותיו, החלטנו להגדיל את החשיפה המנייתית המשקפת את הערכותינו בתיק מייצג מ-21% ל-25% ובתיק ספקולטיבי מ-38% ל-40%. בהתייחס לחלוקה הגיאוגרפית אנו ממליצים על חלוקה של: ארה"ב – 53% גוש האירו -20% בדגש על חברות גלובאליות, אסיה ללא יפאן - 12% ,יפאן 10% ואנגליה-5%."

בנוגע לשוק האג"ח הממשלתי אומרים באגוד כי "לאחר שיתגבש הסכם סופי באירופה, יחזרו השווקים להתמקד במתווה העלאת הריבית האמריקאית, מה שעשוי להשפיע גם על התשואות בארץ כלפי מעלה. לאור זאת אנו מפחיתים השבוע את חשיפתנו בתיקים לאגרות החוב הממשלתיות בארץ. אנו מורידים את החשיפה בתיק מייצג ב-2% ל- 14% ובתיק ספקולטיבי ב-6% ל-10%".

בהתייחס לשוק המט"ח נאמר באגוד כי "העננה שהעיבה על המסחר בחודשים האחרונים מתחילה להתפזר ומובילה להתחזקות של הדולר בין השאר מול האירו, הין היפני והפרנק השוויצרי. מול השקל שמר הדולר השבוע על יציבות ונסחר סביב רמת שער של 3.87 שקלים לדולר ואילו האירו המשיך להיחלש מול השקל. נקודת תמיכה קרובה היא 3.71 שקלים לדולר ונקודת התנגדות הינה 3.834 שקלים לדולר. מול הדולר השבוע נרשמה דווקא התחזקות של האירו בעיקר בשל קבלת המתווה של המדינות המלוות ע"י ממשלת יוון וההצבעה החיובית על כך בפרלמנט היווני. נקודות תמיכה קרובה עומדת על 1.0871 דולר לאירו ונקודת התנגדות הינה 1.1453 דולר לאירו."

  • עוד באותו נושא:
  • מניות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully