וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דודי ויסמן מוביל מהלך להקמת פעילות השקעה בארה"ב?

רון שטיין

19.7.2015 / 9:54

הערכות: ויסמן פועל על פי הערכות להקמת פעילות השקעות בהיקף של כ-250 מיליון דולר, תוך חבירה לאנשי עסקים אמריקניים. דודי ויסמן סירב לדבר היום על הנושא ואמר כי "הידיעה לא נכונה"

דודי ויסמן. צלם: איל יצהר דודי ויסמן, גלובס
דודי ויסמן/גלובס, צלם: איל יצהר דודי ויסמן

בעוד עו"ד שרגא בירן ומנהלי קבוצת אלון נמצאים בלב הסערה העסקית והציבורית סביב הסדר החוב הענק ברשת הקמעונאות מגה, וזאת זמן קצר לאחר הסדר פריסת חוב גדול בקבוצת אלון הפרטית, ל"גלובס" נודע כי דודי ויסמן, לשעבר המנהל הכל-יכול שהוביל את פעילויות הקבוצה, ושתחתיו נקלעה מגה לצרות אדירות, פועל על פי הערכות להקמת פעילות השקעות בהיקף של כ-250 מיליון דולר, תוך העתקת עיקר הפעילות של הגוף שינהל לחו"ל. דודי ויסמן עצמו סירב לדבר היום על הנושא ואמר כי "הידיעה לא נכונה".

על פי אותן הערכות בשוק, ויסמן מתעתד לכאורה להקים קרן השקעות שתכלול גם את לימור גנות, בעבר מנכ"לית אלון רבוע כחול, תחת ויסמן. עוד עולה מאותן הערכות כי הקרן תתמקד בעסקים בתחומי ההיי-טק, האנרגיה והנדל"ן המניב, וזאת תוך חבירה לאנשי עסקים אמריקניים.

לוייסמן עצמו הייתה הצלחה בעסקים באלון USA, וזאת בניגוד לקריסה במגה בארץ. נזכיר כי ויסמן היה המנהל הדומיננטי של קבוצת אלון לאורך שנים ארוכות, כאשר בימים אלה מתקיים הליך משפטי בין ויסמן לבירן על היפרדות בביילסול.

גורמים מוסדיים בכירים עימם שוחחנו בנושא הבוקר לא הכירו זאת. ואולם, מדברים שאמרו נראה שלויסמן יהיה קשה כנראה לגייס כסף מוסדי בארץ. "מי ייתן לו כסף? זה מגוחך. עם זאת, שמענו דברים הזויים יותר" אמר אחד מהם, ואחר הוסיף ש"ביצועיו בקבוצת אלון לא בדיוק נותנים השראה. לא אתן לו גרוש. אבל, זה לא יהיה כעונש על מגה או משהו מעין זה אלא משום שניהול קרנות השקעה זה מקצוע שצריך להראות התאמה אליו בטרם ניתן כספים".

כך או אחרת, ויסמן אוחז עדיין ב-20% מחברת ביילסול – שנמצאת בשליטת עו"ד שרגא בירן, וזאת לאחר שנפרד מתפקידיו הניהוליים בקבוצה לאחר עימותים בין השניים. ביילסול, מחזיקה יחד עם הקיבוצים בקבוצת אלון הפרטית, שלה מספר פעילויות, בהן שליטה באלון רבוע כחול הציבורית ששולטת ברשת מגה המקרטעת. לאחרונה השלימה קבוצת אלון הפרטית הסדר לפריסת חוב ושינוי תנאיו, כשלאחר מכן החל המהלך המרכזי מול נושי הקבוצה: הניסיון להציל את רשת מגה, שעתידה עדיין לוט בערפל (כבד).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully