וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד המפרסמים תומך בהרחבת הפרסום תמורת הנחה בדמי המנוי

רוני קורן-דינר

29.9.2002 / 11:39

יו"ר האיגוד אורן מוסט: התרת חסויות בכבלים - צעד בדרך לליברליזציה בשוק הפרסום; ממליץ להתחיל בחסויות לשידור אירועי ספורט ותרבות

אורן מוסט, יו"ר איגוד המפרסמים והמשנה למנכ"ל סלקום, כתב מכתב לח"כ אברהם פורז, יו"ר הוועדה המיוחדת לתיקוני החקיקה בתחום התקשורת, בבקשה לתמוך בהתרת חסויות במשדרי ספורט בכבלים בלוויין. היוזמה להתיר את החסויות היא של המועצה לשידורי כבלים ולוויין, המבקשת לעודד את גופי השידור לשדר אירועי ספורט דלי רייטינג, על מנת לסייע במימון הספורטאים העוסקים בענפים אלה.

צעד זה מעורר התנגדות רבה בקרב זכייניות ערוץ 2, ובקרב המתעתדים להקים ערוצים ייעודיים-מסחריים דוגמת ערוץ החדשות, בטענה שמדובר בפתח להתרת חסויות נוספות שיפגעו בהכנסות הערוצים המסחריים.

"התרת תשדירי חסות בשידורי הלוויין והכבלים היא צעד אלמנטרי נדרש בדרך לליברליזציה אמיתית של שוק הפרסום בטלוויזיה בישראל", כתב מוסט לפורז. "בין זכייני הערוץ השני לבין עצמם לא מתקיימת כל תחרות, שכן הם גופים המשדרים באופן חלקי בלבד. בין ערוץ 10 לערוץ 2 התחרות עדיין לא החלה, והערוצים הייעודיים האמורים למכור תשדירי פרסום טרם החלו לפעול. היעדר התחרות בשוק הפרסום בטלוויזיה פוגע קשות בכלכלה ובצרכנים".

לדברי מוסט, הפרסום בטלוויזיה - כלי חיוני ורב עוצמה בתחרות השיווקית - התופס במדינות רבות 40% מעוגת הפרסום, מדשדש בישראל סביב 20% מזה שנים רבות. בכך לדבריו מוחלשת התחרות העסקית בין הפירמות בישראל ונפגעים האינטרסים של כל צופה-צרכן ושל הכלכלה הלאומית.

"כמובן שאנו מצדדים בפתיחה מושכלת ומדורגת של התחרות בשוק הפרסום בטלוויזיה כדי להבטיח תשתית הולמת לעתיד", ממשיך מוסט. "אולם מכך אין להסיק שיש להמשיך בקיפאון המשרת אינטרסים צרים של גורמים המעוניינים בדיכוי ובלימה של תחרותיות בין גופי השידור בטלוויזיה המסחרית. התרה של תשדירי חסות בשידורי הלווין והכבלים הינה צעד נבון בכיוון הנכון".

מוסט ממליץ להתחיל בחסויות מסחריות לשידור אירועי ספורט, תרבות ואמנות, תחומים הסובלים מתמיכה מוגבלת ומכיסוי טלוויזיוני לא מספק (בתחום הספורט מדובר בענפים כגון ליגות ביה"ס בכדורסל וכדורגל, שחייה, התעמלות וכו'). בהמשך, לדבריו, לאחר הסדרת הכניסה לתחרות של ערוץ 10 והערוצים הייעודיים יש לאפשר לחברות הלוויין והכבלים להציע ללקוחותיהן חבילות מנוי בחינם או בהנחה ניכרת הכוללות סל שידורים עם פרסומת מסחרית. "אין כל מחסור בפוטנציאל עסקי", מסכם מוסט. "הדיבורים על מוגבלות השוק נשענים רק על אינטרסנטיות הפוגעת בלקוח החשוב ביותר של הטלוויזיה - הצופה-הצרכן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully