וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תתקדמו בעבודה בעזרת שפת הגוף

שירות התעסוקה

19.7.2015 / 10:21

כמו בטבע, גם אצל בני האדם שפת הגוף משפיעה על היחס המתקבל מהסביבה. כך תוכלו לנצל זאת לטובתכם

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

הכותרת הזו אולי נשמעת לכם מוזרה, אבל למה בעצם? אם אתם חובבי סרטוני טבע, אתם בטח מכירים את השיטות שבהן בעלי חיים יוצרים דומיננטיות, מחזרים, מאיימים וגם מגנים על עצמם באמצעות מגוון סממנים של שפת גוף. אם כך ואם זה עובד בטבע, למה שלא נשתמש באותן השיטות גם אנחנו, בני האדם?

לבלוג שירות התעסוקה

ההשפעה החזקה שיש לשפת הגוף על האנשים שסביבנו ועל הרושם שאנחנו יוצרים עליהם (לרבות הרושם הראשוני) ידועה כבר מזמן: כולם יודעים שבראיונות עבודה, למשל, חשוב לדעת כיצד ללחוץ יד כמו שצריך ושאסור לשלב ידיים בכדי שלא ליצור את הרושם שאתם סגורים, לחוצים ומתגוננים, אבל איך משתמשים בשפת הגוף בשגרת היום יום בתוך מקום העבודה?

אז זהו שמסתבר שיש לא מעט טריקים שאפשר ללמוד בקלות ושעשויים לסייע לכם לא רק להתקבל לעבודה, אלא גם להתקדם בתוך החברה. כן, מומחים רבים מאמינים כי תנוחות מסוימות יגרמו לכם להיראות בטוחים יותר בעצמכם, ואפילו מובילים ומנהיגים בעיני הסובבים אתכם. קבלו ארבעה כאלה ואל תשכחו- עם התרגול מגיעה המיומנות, כך שמה שאולי ירגיש לכם מזויף בתחילה, יהפוך בהמשך לטבעי לגמרי:

1. את הטריק הראשון אפשר לכנות "תנוחת כוח"- זוכרים את הסדרה Wonder Woman משנות השמונים? הגיבורה תמיד עמדה עם הידיים על המותניים, כשהרגליים מפוסקות קצת. בדיוק לזה הכוונה. שימו לב שזו תנוחה שבה אתם תופסים הרבה יותר מקום במרחב, מאשר כשאתם משלבים ידיים או יושבים מכונסים בתוך עצמכם ברגליים משוכלות. זו תנוחה פתוחה שיוצרת רושם של אדם שרגיל שיכבדו אותו ויקשיבו לו. בדיוק מה שאתם רוצים שיקרה כשתיכנסו לישיבת העבודה הקרובה או לכשתצטרכו להעביר מצגת, נכון? אם כך- ישרו את הגב ומשכו את הכתפיים אחורנית. ניתן לעשות את זה גם בישיבה, כמובן. התוצאה: יצירת רושם חיצוני של ביטחון עצמי בד בבד עם השפעה פנימית משום שמסתבר שהתנוחה הזו גורמת לשחרור של הורמונים שבתורם גורמים לנו לתחושה של ביטחון עצמי.

2. הטריק השני די פשוט. זהו טריק הרמת הגבות- רוצים להיראות חביבים ומקבלי פנים? כשאתם פוגשים אדם, נסו למתוח את הפנים תוך כדי הרמת הגבות. התוצאה הישירה של זה היא שהאדם שתפגשו יתחיל לחבב אתכם. הוא לא ידע למה, אבל זה בדיוק מה שיקרה לו. זהו טריק מצוין לעובדים חדשים בימים הראשונים לעבודה.

3. טריק זווית ה 45 מעלות- הטריק האחרון קצת מסובך יותר, אבל זה הולך ככה: רובנו עומדים זה מול זה כשאנחנו מדברים עם קולגה. על פי המומחים, עדיף לא לעמוד לגמרי מול בן שיחנו, אלא כשהרגליים בזוית של 45 מעלות ממנו, תוך כדי כך שהראש שלנו קצת מופנה אליו. דמיינו כאילו אתם בחנות תקליטים ומרוכזים בהאזנה למוזיקה טובה- זהו בדיוק מנח הגוף הרצוי. הטריק הזה ישמש אתכם בכל פעם שתרצו לתת למישהו תחושה של קבלה. במילים אחרות, אם אתם רוצים להראות שאתם פתוחים, מקשיבים ושאפשר להגיד לכם כל דבר- זו התנוחה עבורכם! זו תנוחה מצוינת למנהלים בעת קבלת עובד חדש לצוות ובכלל, בכדי ליצור אקלים של פתיחות, קבלה, תקשורת פתוחה ושיתוף פעולה. באקלים כזה עובדים מרגישים יותר בנוח ועל כן מרשים לעצמם להביע את דעתם ולהעלות רעיונות.

לסיום, הנה עוד טריק קטן, אך רב השפעה: לפני שאתם קופצים להגיד משהו במקום העבודה- לענות על שאלה, להגיב לביקורת או כל דבר אחר, עשו את הדבר הבא: הקשיבו, קחו מספר שניות למחשבה ורק אז הגיבו. הטריק הזה יוצר את הרושם שחשבתם היטב לפני שדיברתם וזה הופך אתכם מאנשים מגיבים לאנשים חושבים ויש הבדל ענק בין השניים...!

  • עוד באותו נושא:
  • שפת גוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully