וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרכן: גביעי הקוטג' של תנובה שוקלים פחות ממה שכתוב עליהם

19.7.2015 / 11:57

אורן יצחקיאן העלה סרטון לדף הפייסבוק שלו, שבו תיעד שקילה של גביעי הקוטג' שרכש. לטענתו, התוצאות הראו כי המשקל בפועל נמוך מהכתוב. תנובה: "מודים למר יצחיקאן על שהפנה את תשומת לבנו ומתנצלים בפני צרכנינו". יצוין כי בבדיקת וואלה! צרכנות לא נמצאו פערי משקל

מערכת וואלה!

האם בימים אלה נולדת מחדש מחאת הקוטג' שהציתה את המחאה החברתית ב-2011? אורן יצחקיאן הסעיר בסוף השבוע את הרשת כשהעלה בעמוד הפייסבוק שלו סרטון שבו טען כי גביע קוטג' אישי של תנובה שוקל פחות מהמשקל הרשום על גביו – ולמעשה מכיל פחות קוטג'. סרטונו של יצחקיאן הגיע עד לידי הנהלת תנובה שהבהירה בדף הפייסבוק של החברה כי "מדובר בתקלה נקודתית שתיבדק".

במהלך הסרטון, ערך יצחקיאן שתי בדיקות לגביעי הקוטג' כדי להוכיח את טענתו. בפעם הראשונה, הניח גביע קוטג' תנובה במשקל 125 גרם והמשקל הראה כי הגביע שוקל רק 100 גרם. בבדיקה השנייה הניח גביע קוטג' נוסף במשקל 125 גרם והבדיקה העלתה כי הגביע שוקל 85 גרם בלבד. יצחקיאן, שרצה להוכיח כי בדיקתו יסודית, הניח מוצרים נוספים מלבד גביעי הקוטג' כדי להוכיח שהמשקל שבאמצעותו קיים את הבדיקה מכויל ותקין.

האם חברת תנובה מטעה את ציבור לקוחותיה?שלום, אני מפיץ את הסרטון הזה כדי שכל לקוחות חברת תנובה ישימו לב שהם אכן מקבלים את כמות הקוטג' בהתאם למשקל המוצר שמוצג על האריזה שבגינה חברת תנובה גובה את מלוא הכסף מהצרכן.לאחרונה שמתי לב שהקוטג' שאנו רוכשים במשקל 125 גר' (כמו שתנובה מצהירה על גבי המוצר) אינו שוקל כפי שהם מצהירים והמשקל הרבה יותר קל.החלטתי שבכל פעם שנרכוש קוטג', לשקול את המוצר לפני פתיחתו וגיליתי שזה לא מקרה יחיד ומקרה זה חוזר על עצמו בכל פעם.פעם שקלתי משקל של 79 גר' ופעם אחרת משקל של 89 גר' ואז הבנתי שחייב לשתף את הציבור והחלטתי לתעד את הפעמים הבאות.בסרטון זה ניתן לראות 2 מוצרי קוטג' שבמקום משקל של 125 גר' נמדד בפועל בקופסא אחת 86 גר' ובשניה 100 גר'.יש שיטענו שזו טעות בקו הייצור או בכיול המכשירים שלהם, אך אני מאמין שחברה בסדר גודל כמו תנובה שמרוויחה מיליונים צריכה לפחות שיהיה לה בקרת איכות כמו שצריך כדי למנוע מקרים אלו שבסופו של דבר באים על חשבון הכיס של הצרכן.נא בידקו בביתכם את המוצרים ושקלו אותם כדי לבדוק אם יצא לכם מקרה דומה, אם כן תעדו והעלו סרטון.שתפו כמה שיותר כדי להעלות מקרה זה לתשומת לב הציבור וכדי שחברת תנובה תדע לעתיד לא לספק חלק מכמות הקוטג' ולגבות את מלוא הכסף ובכך להרוויח כסף על חשבון הציבור.מצורף קישור לבדיקת כיול המכשיר מדידה:https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10153142602873737&id=738073736&ref=bookmarksבברכה,אורן יצחקיאן.

Posted by Oren Itzhakian on Friday, July 17, 2015

בפוסט שהתלווה לסרטון דירבן יצחקיאן את הגולשים לשתף את המקרה שלו כדי שלדבריו "מקרים אלו לא יחזרו על עצמם". הפוסט זכה לעשרות אלפי שיתופים בפייסבוק ולתגובות רבות של צרכנים שאף העלו את הטענה כי יש מקום לתביעה ייצוגית נגד חברת תנובה.

תנובה מיהרו הבוקר להגיב לסרטון: "מיד עם צאת השבת בדקנו באופן המהיר ביותר האם חלה תקלה כלשהי והאם קיימים מוצרים נוספים שיש בהם הבדלי משקל. מהבדיקה הראשונית שעשינו נראה כי מדובר בפגם בודד, ולא בבעיה גורפת". כמו כן הבטיחה החברה כי תשוב ותערוך בדיקה נוספת היום (א) ותפרסם את ממצאיה בהמשך, וציינה כי "צר לנו על המוצר הפגום, מדובר באירוע נדיר ואנחנו נפצה כמובן את הצרכן".

לא הסתפקנו בבדיקה של יצחקיאן והחלטנו לערוך בדיקה של וואלה צרכנות בליווי המועצה לצרכנות. במסגרת הבדיקה רכשנו 10 גביעי קוטג' אישי וגבינה לבנה אישי של תנובה במשקל 125 גרם מ-3 סופרמרקטים שונים במרכז ושקלנו אותם על משקל שנבדק והוכח כמכוייל.
את השקילה ערכנו בנוכחותם של נציגי המועצה לצרכנות, אך זו העלתה כי אין פערי משקל בין הכתוב על האריזות לבין זה שהראה המשקל.


מאוחר יותר פירסמה תנובה תגובה חדשה: "בעקבות פניית הצרכן אורן יצחקיאן אלינו, ביצענו עם צאת השבת בדיקה ראשונית של מוצרים מדגמיים ולא איתרנו תקלה. כפי שהתחייבנו בפניו ובפני הציבור, ערכנו הבוקר בדיקות מקיפות ומעמיקות יותר הן בקו הייצור והן במאות מוצרים במחסני החברה וברשתות השיווק. לצערנו גילינו כי קיימת שונות רנדומלית במשקל בקו המייצר את הקוטג' והגבינה הלבנה באריזות 125 גרם, ולצד מוצרים רבים תקינים מצאנו גם מוצרים בתכולה חסרה.

"התקלה אותרה ומטופלת באופן מידי. בעקבות זאת הורה מנכ"ל תנובה, אריק שור, על הקמת ועדת בדיקה בראשה יעמוד מומחה בעל שם, ד"ר שמואל אבן, במטרה לאתר את הגורמים לתקלה ולהפיק לקחים. אנו מודים למר יצחיקאן על שהפנה את תשומת לבנו לתקלה ומבקשים להתנצל בפני ציבור צרכנינו. כל צרכן שבידו מוצר קוטג' או גבינה לבנה באריזת 125 גרם עד תאריך פג תוקף 26/7 מוזמן לפנות למוקד שירות צרכנים בטלפון 1-800-666-244 ולקבל פיצוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully