וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עודד טירה: הממשלה חייבת למצוא פתרון לאזורי התעשייה שבקו העימות

29.9.2002 / 11:46

נשיא התאחדות התעשיינים: יש להעניק לאזורי התעשייה סיוע מקרן פיצויים ומס רכוש גם עבור נזקים עקיפים שנוצרו, בעקבות המצב הבטחוני


במלאות שנתיים לאינתיפאדה, קורא עודד טירה, נשיא התאחדות התעשיינים, לממשלה למצוא פתרון שייתן פיצוי למאות מפעלים המצויים ב-18 אזורי תעשייה שבקו העימות ואשר נפגעו בשל האירועים הביטחוניים. בין השאר, מדובר באזורים עטרות, ארז, ניצני שלום - טול-כרם, תל מרים, מעלה אדומים וגוש עציון.

טירה קורא לשר האוצר להשתמש בסמכותו, להרחיב בצו את אזורי התעשייה הנמצאים באזורי החיכוך ולהכניסם תחת "המטריה" של קו העימות, על כל המשתמע מכך. לדבריו, הליך זה יאפשר למפעלים אלו לקבל סיוע מקרן פיצויים ומס רכוש גם עבור נזקים עקיפים שנוצרו להם, בעקבות המצב הבטחוני.

עד להרחבת הצו מציע נשיא התעשיינים להקים לאלתר צוות בו ישתתפו נציגי משרד האוצר, משרד התמ"ס ונציגי התאחדות התעשיינים על מנת להגדיר את המנגנון ואופן הפיצוי למפעלים, כפי שנעשה בעבר עבור יישובי קו העימות.

מתחשיב שערכו כלכלני התאחדות התעשיינים מתברר כי התעשייה הפסידה מכירות בהיקף של כ-2.8 מיליארד שקל מאז פרוץ האינתיפאדה בסוף ספטמבר 2000 ועד היום. מדובר בירידה של כ-60% בממוצע במכירות התעשייה הישראלית לרשות הפלשתינית, הן בשל המצב הבטחוני, הן כתוצאה מהחרמת סחורות
מישראל והן בשל אי תשלום כספים עבור סחורות שסופקו להם ע"י החברות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully