וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש המחוזי למנטרג'י : "בתוכנית ההבראה המוצעת אין מאומה"

אסף ברגרפרוינד

29.9.2002 / 12:35

השופטת מבקשת למסור לה בתוך 12 שעות הבהרות מי יממן את הקפאת ההליכים ומדוע לא ניתן למנות בעל תפקיד אחר שיבצע את הפעולות הנדרשות

לאחר ששופטת ביהמ"ש המחוזי שרה סירוטה הורתה במהלך פגרת החג כי בקשתה של חברת הלימוד מרחוק מנטרג'י להקפאת הליכים תידון היום בפני השופטת ורדה אלשייך הורתה היום אלשייך לחברה, מבלי לקיים דיון, למסור לה בתוך 12 שעות הבהרות לבקשתה ועד מתן ההבהרות לא ינתן צו הקפאת הליכים לחברה.

אלשייך מעלה היום מספר סימני שאלה בקשר עם בקשתה של מנטרג'י שהוגשה בשבוע שעבר. לפני שבוע הגישה מנטרג'י הנסחרת בארה"ב בקשה להקפאת הליכים בה ציינה כי כי חובותיה לנושים המובטחים - בנק הפועלים, בנק לאומי והבנק הבינלאומי - עומדים על סך של 12.5 מיליון דולר מתוכם קרוב ל-50% באג"ח להמרה.

החברה ציינה כי היא מתקשה לעמוד בהוצאותיה השוטפות, ובכלל זה בתשלום שכרם של העובדים ותשלום לספקים ובפירעון אשראים למערכת הבנקאית. במסגרת הבקשה ציינה החברה את עיקרי תוכנית ההבראה ולפיה תפטר עובדים ותעביר עובדים חיוניים לחברות בנות. כמו כן טוענת החברה כי עליה להגיע להסדר בדבר הפחתת חובותיה לנושים השונים, מכירת פעילותה בתחום הלימוד מרחוק תוך קבלת התחייבות לתמלוגים וגיוס אג"ח בגילת סאטקום שתפרע חלק מחובה למנטרג'י.

עוד מתכננת החברה למכור חלק מנכסיה ולארגן מחדש את פעילותה במסגרת של חברות הבנות ולבחון אפשרות לממש את השלד הבורסאי הנסחר בנאסד"ק. בנוסף, מתכננת החברה לאתר משקיעים שיזרימו מימון לסילוק חובותיה.

בהחלטתה מהיום אומרת השופטת אלשייך כי בתוכנית ההבראה שמציעה החברה אין למעשה מאומה אלא דברים כלליים לוטים בערפל ולפיכך על החברה לפרט את פרטי התוכנית.

כמו כן שואלת אלשייך מאילו מקורות תמומן הפעלת החברה בזמן הקפאת ההליכים ומה פירוש הקביעה "הנושים המובטחים מסכימים עקרונית" - מי הם אותם נושים ולפי אילו עקרונות הם הביאו הסכמתם להקפאה.

בנוסף מבקשת השופטת הבהרות ביחס לעובדי החברה. בבקשת החברה נאמר כי למנכ"לים המשותפים של החברה לא שולם כלל שכר אוגוסט וכי לשאר העובדים שולמו 30% ממשכורת אוגוסט. השופטת אלשייך בהחלטתה מבקשת פרטים בדבר עובדיה הבכירים של החברה וכן לגבי יתר העובדים.

בסיכומו של דבר מבקשת השופטת הבהרה מדוע יש בכלל צורך הבקפאת הליכים בחברה ומדוע בעל תפקיד אחר לא יוכל לבצע את אותן פעולות שמבקשת החברה לבצע בהקפאת ההלכים.

כאמור, השופטת אלשייך קצבה לחברה ובאי כוחה לתת הבהרות לשאלותיה תוך 12 שעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully