וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התקשורת ישחרר בתוך חודש את תדרי ה-BlueTooth הביתיים

ערן גבאי

29.9.2002 / 12:59

יאפשרו טווחי קליטה של 10 מטרים; האוצר יפצה הצבא ב-14 מיליון דולר ומשרד התקשורת יעניק רישיונות ליבוא ואספקת מכשירים הפועלים בתדרים אלה



משרד התקשורת צפוי לשחרר באוקטובר את תדרי ה-BlueTooth הביתיים לטווחי 10 מטרים, כך שיהיה ניתן להשתמש בהם בישראל. המשרד יעניק רישיונות ליבוא ולאספקת מכשירים הפועלים בתדרים אלה.



ספקי המכשירים הסלולריים, המשווקים והמפעילות הסלולריות מקיימות מזה למעלה משנה וחצי דין ודברים ארוך עם משרד התקשורת בתביעה לשחרור התדרים.



הצבא ביצע באחרונה ניסוי נוסף לבחינת היקף ההפרעה של תדרי ה-BlueTooth על מערכות שלו, הפועלות באותם תחומי תדר והוא צפוי לבצע בחינה נוספת במהלך החודש הקרוב. הצבא דורש בעבור שחרור התדרים 14 מיליון דולר מתקציב משרד הביטחון.



כמו כן, קיימת דרישה מהצבא לפנות גם את תדרי ה-BlueTooth לטווח של 100 מטר, אך מהלך זה יצריך זמן רב יותר בטרם יתאפשר.



כיום אסור השימוש במכשירים בטכנולוגיה זו, מכיוון שמשרד הביטחון חושש כי השימוש בתדרים שבהם פועלת הטכנולוגיה ישבש את פעילותן של מערכות צבאיות רגישות.



טכנולוגיית ה-BlueTooth מיועדת לתקשורת בין מכשירים שונים בטווח קצר ודורשת את טווח התדרים 2.4-2.482 ג'יגהרץ.



למפעילים חשוב שלא לאבד את השוק שעשוי להתפתח סביב הטכנולוגיה, ולהגדיל את הסיכוי לשיפור מחירי המו"מ מול יצרניות הציוד מכוח העובדה שהם יוכלו לקנות יותר דגמי מכשירים.



משרד התקשורת דרש בעבר מהיבואנים ומחברות הסלולר להשתמש באנטי מחיקון לטכנולוגיית ה-BlueTooth בדגמי המכשירים התומכים בטכנולוגיה, דרישה שהצריכה שינוי בתוכנה של המכשירים. שינוי זה הוערך בעבר על ידי חברות הסלולר בכ-5-10 דולרים למכשיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully