וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלשייך מקפיאה האפשרות לחלט ערבויות בנקאיות בקבוצת נגה למשך 14 יום

אמיר הלמר

29.9.2002 / 13:35

לפני כשבוע ביקש הנאמן מביהמ"ש להקפיא חילוט הערבויות עקב חשש שהדבר ימנע האפשרות להשיג מימון מהבנקים, אך ביהמ"ש קבע ש"אין דחיפות בבקשה"



השופטת ורדה אלשייך הורתה היום על הקפאת כל הליכי החילוט של הערבויות הבנקאיות שהוצאו ע"י תאגידים בנקאיים לטובת חברות שהזמינו מקבוצת נגה ביצוע עבודות. המדובר בערבויות ביצוע שהוצעו בהיקפים של עשרות מיליוני שקלים במסגרת פרויקטים בהם משמשות חברות הקבוצה כקבלן מבצע.



אלשייך הורתה להקפיא את חילוט הערבויות לבקשתו של הנאמן לביצוע הקפאת ההליכים של נגה, עו"ד צוריאל לביא, וזאת למשך 14 יום ובכפוף להפקדת ערבות בנקאית בסך 50 אלף שקל. יצוין כי החלטתה של אלשייך באה לאחר שבמהלך הפגרה בת השבוע החליטה השופטת שרה סירוטה שלא להיענות לבקשה הדחופה שהגיש הנאמן בעניין וקבעה כי "אין דחיפות בבקשה". סירוטה הורתה כי הבקשה תועבר לשופטת אלשייך לאחר הפגרה.



כזכור, טען לביא בבקשה כי חברות שקיבלו ערבויות בנקאיות החלו במהלך של מימושן וכי במהלך הימים הספורים שחלפו מאז ניתן צו ההקפאה, חולטו בפועל ערבויות בסך 2 מיליון שקל והוגשו דרישות לחילוט בהיקף של כ-25 מיליון שקל.



הנאמן ציין בבקשה כי אומנם הערבויות הללו הוצעו עבור מזמיני העבודה וייתכן שאף בשל מצב הקבוצה בתקופה שקדמה לצו ההקפאה קצב העבודה באותם פרויקטים היה בלתי משביע רצון, אך ספק בעיניו אם הפיגור היה מביא למימוש הערבויות לולא מצב הקבוצה.



עוד נטען כי בנסיבות הנוכחיות בהן יש צורך לטפל בעשרות פרויקטים ומירוץ הזמן לחילוט הערבויות הוא קצר ואינו מאפשר בחינת עומק אמיתית של הפרויקט והתמודדות לגופו של עניין עם היזם המבקש חילוטה של הערבות, קיים חשש שהיזמים רואים בערבויות הזדמנות לקבל סכום כסף לא מתוכנן.



עוד טוען הנאמן כי אם ביהמ"ש לא יעצור את האפשרות לחלט הערבויות, ייתכן שהנאמן לא יצליח לגייס אשראי חדש מבנקים לצורך הפעלת הפרויקטים, שכן אם לבנקים יתברר שחולטה ערבות בפרויקט מסוים, קיימת סבירות גבוהה כי לא יעניק מימון המשך לאותו פרויקט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully