וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-66% מהציבור מתנגדים לפרסום חשדות לגבי אישי ציבור בשלבים ראשונים של החקירה

TheMarker

29.9.2002 / 14:32

סקר גיאוקרטוגרפיה: 15.5% מהנשאלים השיבו כי לציבור זכות לדעת על החשדות מיד כשמוגשת תלונה; 29.9% השיבו שיש לפרסם רק כשהמשטרה מסיימת חקירתה



שני שלישים (65.6%) מהציבור מתנגדים לפרסום החשדות נגד אישי ציבור בשלבים ראשוניים של החקירה. כך עולה מסקר שנערך על ידי מכון הסקרים גיאוקרטוגרפיה על פי הזמנת חברת האסטרטגיה וייעוץ התקשורת וובר-שנדוויק/רימון-כהן.



על פי הסקר, שנערך בקרב מדגם מייצג של 500 נשאלים באוכלוסייה היהודית בגילאי 18 ומעלה, 15.5% השיבו כי הציבור צריך לדעת על החשדות מיד כאשר מוגשת תלונה במשטרה, ו-15.3% השיבו כי יש ליידע את הציבור מיד כאשר המשטרה פותחת בחקירה נגד איש הציבור.



לעומתם, השיבו 29.9% מהנשאלים כי הציבור צריך לדעת על החשדות רק כאשר המשטרה מסיימת את חקירתה נגד איש הציבור ומגבשת מסקנותיה, ו-35.7% - קבוצת המשיבים הגדולה ביותר - השיבו כי על הציבור לדעת על החשדות רק כאשר מוגש כתב אישום.



"תוצאות הסקר מראות כי הציבור הישראלי מטיל ספק בחשדות כאשר בדיקתם נמצאת רק בשלבי החקירה הראשונים", אומר בני כהן, שותף ומנכ"ל בוובר שנדוויק/רימון-כהן. "בעוד שבעבר הציבור התייחס לחשדות שנחשפו בתקשורת כאל עובדות, ובדיקה בשלביה הראשונים נתפסה מיד כהכרעת דין, כיום, לאור הזיכויים הרבים של אישי ציבור בתקופה האחרונה, מראות תוצאות הסקר כי הציבור נוטה להיזהר יותר, בודק יותר את האינפורמציה המתפרסמת ואינו ממהר להרשיע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully