וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

TTI בשפל של יותר מ-3 שנים; יתרת השורט בשיא

גתית פנקס

29.9.2002 / 16:30

על כ-2.2 מיליון מניות של TTI ביצעו משקיעים מכירה בחסר - פי 11 מהמחזור היומי במניה ועלייה של 3,000% מהשנה שעברה. מעבר לשורטיסטים שרוצים לראות את המניה קורסת, המשקיעים ממשיכים לחשוש מפני אזהרה קרבה ובאה; * המאזן של EDS כפעמון אזהרה ל-TTI * מריל לינץ': טי.טי



מניית חברת טי.טי.איי טלקום ממשיכה בנפילות, וכל יום כמעט מתבססת ברמת שפל. וכך, ביום שישי האחרון, המניה איבדה 7.3% ובכך שבה לרמות בהן נסחרה באמצע 1999 - לא רמות בהן נעים להיזכר - של 7 דולרים למניה. מחיר זה משקף לחברה, העוסקת בפיתוח ומכירת תוכנות לניהול יעיל של רשתות תקשורת טלפונית, שווי שוק של כ-83 מיליון דולר בלבד.



שאלת השאלות הנוגעת לכל החברות בוול סטריט הסוגרות את הרבעון השלישי של השנה מחר בערב, היא כמובן האם יעמדו בתחזיות ויביאו את המספרים אותם קיוו להביא. אצל TTI השאלה מלווה בהערכות לפיהן החברה לא תצליח להציג את הצמיחה המצופה, ובכך תגדע מסורת של 22 רבעונים בהם היא עוקפת את התחזיות ומפתיעה לטובה. גם האנליסטים כבר אינם מתייצבים לימין החברה כמו ב-5.5 השנים האחרונות. המשקיעים, בכל מקרה, מתנהגים כמו מי שמעריכים שהחברה לא תעמוד בתחזיות.



ואולם, לפני שבאים לבחון את הנפילות של המניה, חשוב לזכור שבקרב משקיעי TTI יש הרבה מאוד אינטרסנטים, שרצונותיהם לא בהכרח עולים בקנה אחד עם שאיפות החברה או ביצועיה העסקיים. הכוונה היא ליתרת השורט של המניה שנמצאת היום בשיא: כיום, מספר המניות עליהן יש שורט מסתכם בכ-2.2 מיליון, עלייה של 26% מחודש אוגוסט. יתרה זו גבוהה בהרבה מכמות המניות הסחירה של החברה (כ-180 אלף מניות), והיא רושמת עלייה מתמדת מחודש לחודש.







וכך, החברה נמנית כעת על 20 החברות הראשונות במועדון אקסקלוסיווי של חברות שיתרת השורט שלהן עולה מרבעון לרבעון ברציפות ביותר מ-10%. בחצי השנה האחרונה, היתרה עולה באדיקות מחודש לחודש כך שעלתה בתקופה זו ביותר מ-3,000%.



אחרי שזה נאמר, יש לשוב ולבדוק את סיכוייה של החברה לעמוד בתחזיות. התחזית של אילנה טרסטון מבית ההשקעות מריל לינץ' לטי.טי.איי מדברת על הכנסות של 74.9 מיליון דולר ב-2002 ורווח נקי של 1.39 דולרים למניה, כ-16.5 מיליון דולר. אם מאמצים את ההערכות הללו, הרי שתהיה השנה אזהרת הכנסות, שכן טי.טי.איי מקווה לדווח השנה על הכנסות של 80-83 מיליון דולר ורווח של 1.39-1.43 דולרים למניה (16.5-17.1 מיליון דולר).



"החברה נסחרת כעת במכפיל 6 על תחזית הרווח הנקי שלנו לשנה הנוכחית ול-2003. למרות שמדובר במכפיל נמוך ביחס לחברות אחרות בנות השוואה לטי.טי.איי, קיימת כיום מידה של חוסר ודאות בנוגע לתוצאותיה של החברה ברבעונים הבאים", ציינה טרסטון בדו"ח.



בסיום הרבעון השני ובניגוד גמור להרגלה, לא סיפקה TTI מספרים מדויקים לגבי הרבעון השלישי. יחד עם זאת, היא סיפקה מספר נתונים: יש לה צבר הזמנות ליתרת השנה ובנוסף היא עובדת על 6 חוזים שהפוטנציאל שלהם הוא 15 מיליון דולר מלקוחות חדשים ו-10 מיליון דולר מעדכון גרסאות, שירותים ותמיכה. מדובר בפוטנציאל הכנסות של 25 מיליון דולר שבחלקו קיוותה החברה להכיר ברבעון השלישי. תחזיות האנליסטים כעת הן להכנסות של 20-22 מיליון דולר ברבעון זה שייסגר מחר ורווח נקי של 4.2 מיליון דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully