וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפי לפתיחה שלילית בבורסה; מניות הגז במוקד

הלל קורן

22.7.2015 / 6:30

ירידות שערים אמש בוול סטריט; כעת חוזים עתידיים שליליים. מניות הגז טיפסו אתמול ברקע אפשרות להתקדמות בהעברת מתווה הגז. הראלי במניות הסלולר נעצר אתמול

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

הבורסה בתל אביב תפתח הבוקר (ד') את המסחר ברקע ירידות השערים שחתמו אמש את המסחר בוול סטריט, כשכעת מאותתים החוזים העתידיים על מגמה שלילית מובהקת בוול סטריט, בין היתר בצל נפילת מניית אפל במסחר המאוחר לאחר פרסום דוחותיה הרבעוניים, שהציגו תחזית מכירות מאכזבת לרבעון הבא.

עונת הדוחות בארה"ב מקבלת תפנית ביומיים האחרונים. לאחר שכבר הוכתרה כ"מוצלחת" בתחילתה, ענקיות כגון IBM,מיקרוסופט ואפל מאכזבות בדוחות הרבעוניים, וגורמים לירידות שערים ניכרות בוול סטריט.

יוטב קוסטיקה, הכלכלן הראשי במור בית השקעות, מציין הבוקר כי "מאז סיום הסאגה היוונית וההירגעות הזמנית בשוק הסיני חזר הצבע בלחייהם של המשקיעים עם עליות חדות במדדי המניות ובמדדי האג"ח שלוו בצמצום מרווחים נאה. את העדות לתאבונם של המשקיעים ניתן היה לראות בביקושים הגבוהים שהזרימו המוסדיים לסדרה של הנפקות והרחבות סדרות אג"ח של חברות רבות כגון בנק לאומי, כלל ביטוח, ריט 1 ועוד. בסופו של יום, התנודתיות בשווקים תישאר גבוהה, אך המדיניות המוניטרית המרחיבה בה דוגלים מרבית הבנקים המרכזיים בעולם תמשיך להזרים כספים לשוק המניות והאג"ח, ואיננו צופים שינוי במגמה גם לאחר העלאת הריבית הקרובה בארה"ב שעשויה להתרחש השנה".

מניות במוקד

מניות הגז נשארות במוקד לאחר טיפסו אתמול ברקע דיווחים על אפשרות כי שר הכלכלה אריה דרעי יפעיל את סעיף 52 לחוק ההגבלים העסקיים, ובכך למעשה לעקוף את סמכויות הממונה על ההגבלים העסקיים ב"ציר עוקף דיויד גילה" שיאפשר לממשלה להעביר את מתווה הגז השנוי במחלוקת. נציין את אבנר ( 298.20 ) , דלק קידוחים ( 1,574 ) ורציו
( 36 ) .

מניות הסלולר - סלקום ( 2,210 ) ופרטנר ( 1,547 ) - נשארות במוקד לאחר זינוקים של עשרות אחוזים בשבועיים האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully