וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תובענה ייצוגית בהיקף של 700 מיליון שקל נגד חברות הביטוח מגדל וכלל

אסף ברגרפרוינד

29.9.2002 / 16:33

התובעים טוענים כי חברות הביטוח, המבטחות את נוטלי המשכנתאות, מעבירות לבנקים המלווים עמלות בשיעור של עשרות אחוזים מן הפרמיה שמשלם המבוטח

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה היום תובענה ייצוגית בהיקף של 700 מיליון שקל נגד חברות הביטוח מגדל וכלל . הרקע להגשת התובענה הנו דרישת הבנקים מלקוחות הנוטלים משכנתא מהבנק לבטח את עצמם בביטוח חיים כדי להבטיח את פרעון ההלוואה גם לאחר מותו של הלקוח. בתובענה נטען כי חברות הביטוח, המבטחות את נוטל המשכנתא, מעבירות בניגוד לחוק עמלות בשיעור של עשרות אחוזים מן הפרמיה שמשלם המבוטח - לבנקים אשר מעניקים את ההלוואות. בתובענה נטען כי המשמעות הישירה של התשלום הבלתי חוקי של העמלות מחברות הביטוח לבנקים היא ייקור תעריפי פרמיית הביטוח שמשלמים נוטלי המשכנתאות לחברות הביטוח.

התובענה הוגשה בשם חווה ברן, לקוחה של בנק לאומי למשכנתאות, שפנתה לבנק לקבלת משכנתא ב-1993, ועד למועד הגשת התובענה שילמה לחברת מגדל פרמייה עבור ביטוח חיים בסך 2,831 שקל, ובשם משה הנדלמן, לקוח של בנק מרכנתיל דיסקונט שקיבל משכנתא מהבנק ב-1995 ושילם עד כה פרמיית ביטוח חיים לחברת כלל בסך 5,998 שקל.

השניים, המיוצגים על ידי עורכי הדין איתן אנספי ודורון לוי, טוענים כי הבנקים אשר מפנים את נוטלי המשכנתאות לחברות הביטוח, מקבלים מחברות הביטוח עמלות, אשר משולמות לבנקים מתוך דמי הביטוח שמשולמים על ידי נוטלי המשכנתאות בגין ביטוח החיים שהם עושים, שכאמור הנו תנאי מחייב לקבלת משכנתא. הטענה מרכזית היא כי העמלותף המועברות מחברות הביטוח לבנקים, מייקרות בעשרות אחוזים את פרמיות הביטוח שנוטלי המשכנתאות מחויבים לשלם עבור ביטוחי החיים.

בתובענה נטען כי "כל חברת ביטוח תעשה כל אשר ביכולתה לשם ניצול פלח השוק הפוטנציאלי הזורם תחת ידיהם של הבנקים למשכנתאות ותהיה מוכנה להעביר לבנק למשכנתאות שיבחר להתקשר עמה טובות הנאה משמעותיות על חשבון המבוטחים, תמורת עריכת חוזי ביטוח חיים אצלה".

התובעים טוענים כי שיעור העמלה שמשלמת חברת הביטוח כלל לבנקים שעימם היא קשורה מהווה 48% מן הפרמיות שמשולמות על ידי המובטחים. שיעור העמלה שמשלמת חברת מגדל לבנק לאומי עימו היא קשורה הנו 28% מן הפרמיות המשולמות על ידי המבוטחים. שיעור זה נמוך באופן יחסי למקובל מפני שבנק לאומי הנו חברה קשורה למגדל.

טרם הוגשו תגובות חברות הביטוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully