וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומי והבינלאומי קרובים להסכמה בעניין שעבוד מניות UPC בתבל

ערן גבאי

29.9.2002 / 17:45

חובה של יו.פי.סי לבינלאומי ייפרע בראשית נובמבר; יו.פי.סי מחזיקה ב-46.5% ממניות תבל וחובה לבינלאומי נאמד בכ-55 מיליון יורו

הבנקים לאומי והבינלאומי עשויים להשיג בקרוב הסכמה ביניהם בעניין שעבוד נתח מניות חברת יו.פי.סי בחברת הכבלים תבל - כך נודע ל-TheMarker. גורם בכיר המעורב במחלוקת בין הבנקים מבטל היום את הסיכוי שהסכסוך יגיע לבית המשפט.

כל הצדדים המעורבים במחלוקת - יו.פי.סי, הבנק הבינלאומי ובנק לאומי - קצרים בזמן לאור העובדה שהחוב של החברה ההולנדית, המחזיקה ב-46.5% ממניות חברת הכבלים תבל והנאמד בכ-55 מיליון יורו, אמור להיפרע בראשית נובמבר.

בנק לאומי ביקש, לפני מספר חודשים, לשעבד לעצמו חלק מנתח יו.פי.סי במניות תבל כבטחונות לכסף שהזרים לחברת הכבלים במהלך השנה האחרונה. הבנק מפרש את הזרמת הכסף שהעביר השנה לתבל בהגדלת היקף הבטחונות שלו במניות שמחזיקה UPC בתבל.

הדרישה הגיעה במקביל למגעים המתנהלים, מזה זמן רב, בין הבנק הבינלאומי הראשון ליו.פי.סי להעברת נתח המניות של יו.פי.סי במלואו לידי הבינלאומי, כך שהאחרון הופך, בשלב ראשון, לבעלים בחברת הכבלים עד שהוא ימכור את המניות לצד ג'. הבנק הבינלאומי אמור בתמורה למחוק ליו.פי.סי את כל חובותיה אליו - כ-250 מיליון שקל.

לבנק הבינלאומי משועבדות מחצית מסך המניות של יו.פי.סי בתבל - 23%, והוויכוח בין הצדדים נסוב על נתח המניות הנוסף של יו.פי.סי שאינו משועבד.

לאחרונה פורסם שדסק"ש, המחזיקה בתבל 48.5% מהמניות, מעוניינת בהגדלת נתח המניות שלה בחברת הכבלים הממוזגת בתמורה להיותה בעל המניות היחיד המזרים כסף לתבל בתוכנית ההבראה של החברה. דסק"ש עשויה להזרים לתבל מימון שיכסה על חובות החברה לנושים הבלתי מובטחים שלה - הספקים - שהחוב כלפיהם נאמד במעט יותר מ-400 מיליון שקל. בעבר הסכימה דסק"ש להזרים כ-200 מיליון שקל בלבד בתהליך ההבראה של חברת הכבלים שבבעלותה.

מחלוקת זו בעניין שעבוד מניות יו.פי.סי בתבל מהווה מכשול נוסף בדרך להשגת הסדר המימון הכולל לחברת הכבלים תבל, שאמור לאפשר את מיזוג שלוש חברות הכבלים.

גורם המקורב לבעלי המניות בתבל טוען היום כי דסק"ש ויו.פי.סי יסדירו את היחסים ביניהן רק לאחר שבעלי המניות בכבלים יגיעו להסכמה על תנאי מיזוג חברות הכבלים.

על פי ההבנות המתגבשות בין נאמן תבל, צבי יוכמן, לבין בעלי המניות בחברה הממוזגת, יותיר הנאמן כ-500-800 מיליון שקל חוב בנקאי ואת כל החוב לספקים בתבל, ויעביר לחברה הממוזגת חוב בנקאי של כ-1.7 מיליארד שקל, על פי מפתח חוב למנוי שנקבע בין הצדדים בעבר - 940 דולר חוב למנוי.

במקביל, צפוי בקרוב יוכמן לקיים את המכרזים הפתוחים למכירת נכסי תבל (כ-10%-15% מהחזקות בעלי המניות בחברת הכבלים הממוזגת, ומכירת ההחזקות בחברות נטוויז'ן וגלובקול).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully