וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 דרכים לשפר את קורות החיים כדי להשיג שכר גבוה יותר

טלי ציפורי

23.7.2015 / 7:49

"בעיקר בעידן שבו תאגידים מקצצים עלויות, קורות חיים מכובדים יכולים לסייע בקבלת שכר כמה שיותר גבוה בלי לדרוש זאת במפורש"

קורות חיים. ShutterStock
קורות חיים/ShutterStock

הנה שאלה רטורית: האם אי פעם הרגשתם שכשכירים אתם מוערכים בחסר, כלומר מקבלים שכר נמוך מכפי שאתם מאמינים שמגיע לכם? סביר להניח שרובכם תשיבו "כן", אבל כפי שכתבנו כאן כבר בעבר, רובנו לא מרגישים נוח לבקש העלאת שכר ועושים זאת רק כשיש להם הצעת עבודה אחרת, מתגמלת יותר כמובן. לפי האתר salary.com, שמתמחה במתן עצות לשכירים כיצד לשפר את שכרם, המשא ומתן על גובה המשכורת צריך להתחיל מוקדם יותר, כבר בשלב כתיבת קורות החיים.

כיצד הם מסבירים זאת? ובכן, "המפתח הוא להפוך את עצמך למועמד שקשה לעמוד בפניו", טוען salary.com. "בעיקר בעידן שבו תאגידים מקצצים עלויות, קורות חיים מכובדים יכולים לסייע בקבלת שכר כמה שיותר גבוה בלי לדרוש זאת במפורש".

האתר מציע 5 דרכים להשתמש בקורות החיים ככלי להשגת המטרה הזאת: הראשונה היא לכתוב בשפה גבוהה, בעלת עוצמה וסמכותיות. "מילים לתיאור פעולה או פעילות הן התחלה נהדרת. קורות חיים שכתובים בשפה דלה עשויים ליצור רושם לא ממש מחמיא", נכתב באתר.

הדרך השנייה היא לתאר את הערך המוסף שלכם. "זו הפרסומת שלכם. מהו הערך הכלכלי שלכם? לא השכר שאתה מבקשים, אלא כמה כסף אתה חושבים שתוכלו לחסוך לחברה ו/או לייצר עבורה. לדוגמה, אם במקום העבודה הקודם או הנוכחי שלכם סייעתם לייצר רווח שנתי של 2 מיליון דולר, תדגישו את זה. או אם הייתם אנשי מכירות הכי טובים במקום העבודה הקודם, היו ממוקדים וציינו זאת. ועם זאת, אל תהיו יהירים. היו בטוחים בערך שלכם".

הדרך השלישית היא לגרום למעסיק הפוטנציאלי להבין שהוא זקוק לכם מאוד. "אתם צריכים להיות מיוחדים. מה מבדיל אתכם מאחרים? מה עושה אתכם טובים יותר ממועמדים אחרים? נסו כמה שיותר להדגיש את ה-USP שלכם" (ראשי תיבות של Unique Selling Point, דהיינו הייחודיות שלכם).

הדרך הרביעית היא לוודא שהכישורים שלכם ממלאים חלל אצל אותו מעסיק פוטנציאלי. "חברות מגייסות עובדים חדשים כדי לפתור בעיות קיימות. יש סיבה לכל משרה פנויה. לכן, בדקו את חשיבות אותה משרה לשורה התחתונה של אותו מעסיק, והראו לו בקורות החיים שאתם מבינים מהו הערך שהמועמד צריך להביא איתו כדי להתקבל לתפקיד. עשו זאת על ידי הדגשת הישגי עבר שלכם, ואל תקשו על המעסיק לחפש אחר מידע זה בקורות החיים".

הדרך החמישית והאחרונה - או יותר נכון עצה מה לא לכתוב בקורות החיים - היא לא לדון בגובה המשכורת. "באופן אירוני, הדבר היחיד שעליו לא מומלץ לכתוב בקורות החיים הוא השכר. אל תזכירו כלל את הנושא. בדקו אם זהו המקום שבו אתם רוצים לעבוד, ואם אותו מקום מעוניין בכם, ורק אז 'גלשו' בנינוחות לדיון על השכר. זכרו: מעסיק רוצה לראות מוטיבציה לסייע לו, ולא רק איך אתם מרוויחים כלכלית ממנו".

זהו, אלו חמש העצות, וברגע האמת, כלומר כשאתם קרובים לקבלת אותה משרה, "עשו מחקר. בדקו מהו השכר המתאים לאותה משרה שמשקלל את כל הנתונים שלכם", ממליצים אנשי האתר ומפנים את הקוראים לכלי מחקרי שבנו לחישוב שכר, Salary Wizard. בהצלחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully