וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות השנייה אישרה בהסתייגויות רבות את תשדיר הפרסומת לחמאה הצרפתית אלוויר

ענת ביין

29.9.2002 / 17:51

הסרטון לא אושר בשלב ראשון לשידור בגלל המשפט: "יש חמאה צרפתית אמיתית ויש ממרח חמאה שאינו חמאה... אז שלא ימרחו אותך"



הרשות השנייה החליטה לאשר לשידור בהסתייגויות רבות את תשדיר הפרסומת שמבקשת להעלות חברת סיימן למותג החמאה הצרפתית אלוויר. מהתשדיר משתמע לכאורה כי תנובה מטעה את לקוחותיה כשהיא טוענת שהמוצרים שהשיקה לאחרונה הם חמאה.



הרשות סירבה לשדר את הסרטון של סיימן, שאמור היה לעלות באמצעות משרד הפרסום ג. יפית תחת הסיסמה: "יש אלוויר - חמאה צרפתית רכה אמיתית - ויש ממרח חמאה שאינו חמאה... אז שלא ימרחו אותך!". הרשות דרשה מהחברה לעדן את התשדיר כתנאי לאישורו.



סיימן איימה לפנות לבג"צ אם הסרטון לא יאושר לשידור ושלחו לסיגלי ביטון, ראש אגף פרסומות וסקרים ברשות השנייה, מכתב חריף ובו דרישה לפסול גם את הסרטון של תנובה (שירד בינתיים מהאוויר) המציג לטענת סיימן את מוצרי החברה כחמאה בעוד שהמוצר כולל גם שמן חמניות ולכן אין מדובר בחמאה טהורה.

במכתב התשובה כותבת ביטון כי הסרטון של תנובה אינו מאושר לשידור. את המשפט "יש אלוויר - חמאה צרפתית רכה אמיתית - ויש ממרח חמאה שאינו חמאה" הוחלט לאשר, אך במקביל פנתה הרשות למספר גופים בכדי שיתנו חוות דעת נוספות.



"הרשות התלבטה קשות בעניין המשפט שלא ימרחו אותך" כותבת ביטון, "והתנגדה לו בתחילה. גם אם זהו ביטוי השגור בפי הציבור, וגם אם הוא בא לידי ביטוי בכתבה בעיתון אין זה אומר כי מותר להשתמש בו בתשדירי פרסומות - כשם שאין מאושר להשתמש בביטויים רבים השגורים בפי הציבור".



ביטון הוסיפה כי לאחר דין ודברים עם משרד הפרסום הוחלט לאשר את התשדיר "בתנאי שהמשפט יעודן ובכפוף לפניות הציבור. כמו כן הובהר כי אם תתקיים פנייה בנושא ייתכן ויידרש תיקון, הערה שאינה מצויה לרוב בהסתיגויותינו ומשמעה כי הרשות צופה כי תיתכן בעייתיות באמירה זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully