וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סילבן שלום בנאומו בקרן המטבע: למרות אי הוודאות הכלכלית והטרור אנו מאמינים כי הכלכלה הישראלית תצא מחוזקת

אמיר טייג

29.9.2002 / 22:33

שר האוצר בוושינגטון: "ניהול פיסקלי ומוניטרי אחראי ועקבי הינו יסוד נדרש וחשוב של מאמצי הממשלה"; שלום צפוי להיפגש הלילה עם כלכלני S&P;



"למרות אי הוודאות הכלכלית וצל אירועי הטרור אנו חדורי אמונה כי הכלכלה שלנו תצא מחוזקת", כך אומר שר האוצר, סילבן שלום, בכנס השנתי של מועצת נגידי קרן המטבע הבינלאומית והבנק העולמי. "ישראל אינה מחוסנת בפני התפתחויות אלו. אנו, כמו עמיתינו מסביב לעולם, מרגישים את הפגיעה", מוסיף שלום.



שלום עומד בראש משלחת כלכלית, הכוללת את נגיד בנק ישראל, שיצאה לוושינגטון, מקום קיום הכנס. אחת ממטרות המשלחת היא לשכנע את סוכנויות דירוג האשראי הזרות שלא להפחית את דירוגה של מדינת ישראל. שלום צפוי להיפגש הלילה עם כלכלני Standard and Poors, סוכנות הדירוג שהפחיתה לפני כ-10 ימים את דירוג שלושת הבנקים הגדולים בישראל.



"מדיניות אסטרטגית שאומצה לאורך שנות התשעים ביססה את השינויים המבניים בכלכלה הישראלית. הפנמנו סטנדרטים בינלאומיים של שקיפות, אחריות, וגישה פתוחה להשקעות בינלאומיות. כתוצאה מכך, אנו עתה יותר תחרותיים ויותר גמישים מאשר היינו אי פעם בעבר. במהלך השנים, אימצנו סטנדרטים בינלאומיים ונורמות, תוך ראייה קדימה לעבר חברות בארגון המדינות המפותחות", אומר שלום בנאומו.



לדברי שלום, הכלכלה הישראלית הפגינה חוסן מול תנאים משתנים, וביניהם: משברים פיננסיים בעולם, אינפלציה מקומית גבוהה ומלחמה בטרור מקומי ועולמי. "הגשמת ביצועים אלו אינה מקרית, אלא במידה רבה כתוצאה מרפורמות ממשלתיות ומדיניות שיטתיות. ניהול פיסקלי ומוניטרי אחראי ועקבי הינו יסוד נדרש וחשוב של מאמצי הממשלה", אומר שלום.



"המשך בדרך מדיניות זו מחזק את היציבות המאקרו כלכלית, מקדם התרחבות המגזר העסקי, ומכין את הבמה להרחבה ולגידול הצמיחה. ליברליזציה של משטרי הסחר ומטבע החוץ גם היא משחקת תפקיד חשוב. הממשלה מחויבת לפיתוח המגזר הפרטי, לפתיחת השווקים המקומיים לתחרות, להעצמת שוקי ההון בישראל ולקידום שילובם במערכת הפיננסית העולמית", אומר שלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully