וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מראני: "הפגישה עם ראשי S&P היתה מוצלחת מאוד"

אמיר טייג

30.9.2002 / 5:19

מנכ"ל משרד האוצר: "הם התרשמו ממסגרת התקציב המוצע לשנת 2003, מיעד הגירעון ומהעובדה כי לא מתוכננות העלאות מסים נוספות"

"הפגישה עם ראשי סוכנות הדירוג סטנדרד אנד פור'ס היתה מוצלחת מאוד" - כך אומר עתה מנכ"ל משרד האוצר אוהד מראני ל-TheMarker. "הצגנו בפני שני המנהלים הבכירים האחראים על דירוג האשראי של מדינות תמונה כללית על המצב הכלכלי בישראל, וכן ניתחנו את הסיכויים להעביר את התקציב 2003 ולעמוד ביעד הגירעון.

"אנשי S&P ייחסו חשיבות רבה ליכולתנו להעביר את התקציב בכנסת. כפי שאני מפרש את דבריהם, העברת תקציב 2003 חשובה יותר בעיניהם מעמידה ביעד הגירעון, אך הדגשנו בפניהם כי הממשלה לקחה החלטה אסטרטגית לעמוד בשניהם", אמר מראני.

ועדת דירוג האשראי של S&P צפויה להתכנס עוד שבועיים על מנת לדון בדירוג האשראי של מדינת ישראל.

בפגישה, שהסתיימה לפני שעה קלה, נכחו בין היתר שר האוצר סילבן שלום, מראני והחשב הכללי ניר גלעד. הפגישה תוכננה מראש והתאפשרה בגלל נוכחות המשתתפים בוועידת קרן המטבע הבינלאומית וללא קשר לשאלת דירוג האשראי של ישראל או להורדת דירוג האשראי של שלושת הבנקים הגדולים על ידי S&P לפני כשבועיים.
"אנשי S&P התרשמו ממסגרת התקציב המוצע לשנת 2003, מיעד הגירעון ומהעובדה כי לא מתוכננות העלאות מסים נוספות" אמר מראני. "משאלותיהם לא השתמע חשש ממשברים נוספים בכלכלה הישראלית. לפי סוג השאלות, התרשמנו כי הם מתייחסים ברצינות רבה ליכולתנו לנווט את העניינים הכלכליים ולהעביר את התקציב בכנסת.

"נקודה נוספת שעניינה אותם היתה רמת ההשקעות הזרות בישראל, אשר סובלת מירידה בעקבות ירידה כלל עולמית בהשקעות בטכנולוגיה".

ראשי S&P התעניינו גם בהשלכות האפשריות של תקיפה בעיראק: "הם שאלו", אומר מראני, "איך להערכתנו תושפע כלכלת ישראל מתקיפה בעיראק. אנו השבנו כי על פי הניסיון שצברנו במלחמת המפרץ הקודמת, הסקטור אשר נפגע אז ביתר שאת היה ענף התיירות".

"הרפורמה במס הכנסה", הוסיף מקורב לשר ולמנכ"ל, "עניינה מאוד את בכירי S&P. הם ציינו כי נוכח המצב הכלכלי בישראל העברת רפורמה שכזו הינה צעד מרשים מצד הממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully