וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: טבע מנהלת מגעים לרכישת אלרגן ב-45 מיליארד דולר

26.7.2015 / 8:08

שתי החברות עשויות להכריז על העסקה כבר מחר. עסקה שכזו עשויה לסיים את ה"מלחמה" שמתנהלת בין טבע ומיילן על שליטה בשוק הגנריקה. לפני מספר ימים דווח שאלרגן בוחנת אפשרות של פיצול חטיבות

מפעל טבע בשוהם. AP
מפעל טבע בשוהם/AP

ה"וול סטריט ג'ורנל" מדווח כי טבע מנהלת מגעים לרכישת החטיבה הגנרית של חברת אלרגן תמורת כ-45 מיליארד דולר. צעד שכזה עשוי למעשה לסיים את ה"מלחמה" שמתרחשת בין טבע ( 61.85 -1.06% ) למיילן ( 65.94 -0.93% ) .

בוול סטריט ג'ורנל מעריכים כי שתי החברות יכריזו על העסקה כבר מחר. ע"פ הדיווח, החטיבה הגנרית של טבע תמוזג לתוך הפעילות של טבע, חברת הגנריקה הגדולה בעולם ששווי השוק שלה עומד על כ-60 מיליארד דולר.

אלרגן נרכשה לפני מספר חודשים ע"י אקטביס בעסקה שיצרה חברת תרופות ענקית שנסחרת בוול סטריט תחת השם אלרגן ולפי שווי שוק של כ-120 מיליארד דולר.

הדיווח בוול סטריט ג'ורנל תואם דיווחים אחרים בתקשורת הזרה בימים האחרונים ולפיהם אלרגן בוחנת אפשרות לפצל את חטיבת הגנריקה שלה ולהתמקד בעיקר בתחום תרופות המקור.

נזכיר, טבע ניהלה בחודשים האחרונים "מלחמה" של ממש לרכישת חברת מיילן ביותר מ-40 מיליארד דולר, כאשר הציעה הצעה עוינת לרכישת החברה. דירקטוריון מיילן סירב בתוקף להצעה של טבע ומנהל קרב משלו לרכישת פריגו בעסקה של יותר מ-34 מיליארד דולר.

עבור טבע, רכישת החטיבה הגנרית של אלרגן תעניק לה את מה שהיא חיפשה בעסקה עם מיילן: הגדלת נתח השוק שלה בתחום הרותח של התרופות הגנריות והזדמנות לבצע קיצוץ נוסף בהוצאות, שיאפשר לה להתמודד עם מרווחים נמוכים בתחום התרופות הזולות.

בניסיון אחרון למנוע את ההשתלטות של טבע, מיילן הפעילה בשבוע שעבר את "גלולת הרעל". זאת כאשר הקרן ההולנדית (Stichting) מימשה אופציית call שברשותה, והפכה למעשה לבעלת השליטה במיילן (50% מההון) לתקופה זמנית. הקרן היא קבוצה של אנשי עסקים הולנדיים שאמורה לבחון את הסיטואציה באופן עצמאי לטובת כל בעלי העניין במיילן - בעלי מניות, עובדים, לקוחות וכדומה. מדובר על מנגנון שנבנה כחלק מהמעבר של מיילן להולנד, ועל בסיס החוק ההולנדי.

  • עוד באותו נושא:
  • טבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully