וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוש: ליישם מסקנות ועדת בלינקוב להפחתת תעריפי המים

29.7.2015 / 10:28

במכתב ששלח יו"ר התאחדות התעשיינים שרגא ברוש ליו"ר ועדת הכספים משה גפני לקראת דיון בנושא, קרא ברוש לוועדה לאמץ את דו"ח בלינקוב בנושא הרפורמות בתאגידי המים

שרגא ברוש. דוברות התאחדות התעשיינים,
שרגא ברוש/דוברות התאחדות התעשיינים

לקראת דיון שייערך היום (רביעי) בוועדת הכספים על רקע התנהלותם הכושלת של תאגידי המים, פנה נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, ליו"ר הוועדה, בבקשה ליישום מהיר של המלצות ועדת בלינקוב מ-2013, על מנת לזרז את הפחתת תעריפי המים.

לצד יישום המלצות ועדת בלניקוב, דרש ברוש במכתב ששיגר ליו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, לפעול באופן מהיר להוזלת תעריפי המים על ידי ביטול תשלומי הארנונה של תאגידי המים לרשויות, הפסקת העברת הדיבידנדים מתאגידי המים לרשויות וכן צמצום תופעת "השאלת העובדים" מהרשויות המקומיות לתאגידי המים. לדבריו של ברוש, צעדים אלו ואחרים על פי ההמלצות העיקריות של ועדת בלניקוב לצמצום מספר תאגידי המים מ-55 ל-15 תאגידים אזוריים, עשויות לחסוך הוצאות בהיקף של 600 מיליון שקל ויאפשרו להפחית את תעריפי המים ב- 5% לטווח הקצר. כמו כן דורש ברוש מהוועדה שקיפות מלאה, וחשיפה של החלק השני של המלצות ועדת בלניקוב, הכוללות הצעות להפחתת תעריפי המים, והפצתן לשימוע ציבורי.

בפגישה שנערכה בין חברי התאחדות התעשיינים לבין רם בלניקוב, נאמר לתעשיינים כי ההמלצות של הוועדה כוללות גם החזרת כספי היטלי ההפקה למשק המים ושינויים במבנה ההון של חברת מקורות. שינויים אלו על פי הערכת הוועדה, אף יאפשרו להפחית את תעריפי המים בכ- 8%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully