וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם בקרוב נשלם פחות על מוצרי אלקטרוניקה?

29.7.2015 / 15:47

ארגון הסחר העולמי חתם על הרחבה להסכם ה-ITA שתביא להפחתת מכסים על שורה של מוצרי אלקטרוניקה כגון קונסולות משחקים, אוזניות מערכות סטריאו ועוד

מיקרוסופט בתערוכת E3. רויטרס
מיקרוסופט בתערוכת E3/רויטרס

לאחר שלוש שנים של משא ומתן, הושגה בז'נבה הסכמה בין 54 מדינות, על הרחבת הסכם ITA משנת 1996. ההסכמה סוללת את הדרך לביטול מכס המוטל על למעלה מ-200 מוצרי אלקטרוניקה. מדובר בהסכם ראשון, מזה שני עשורים, עליו חותם ארגון הסחר העולמי (ה-WTO) להפחתת מכסים בין המדינות וביניהן גם ישראל. בהסכם שותפות בין היתר ארה"ב, האיחוד האירופאי, סין, טייוואן, יפן, ומדינות נוספות. נציגיה של ישראל בשיחות היו צוות בראשות מנהל סחר חוץ במשרד הכלכלה.

הבשורה ליצואנים היא שההסכם יקל על יצוא מוצרים ישראלים בתחום האלקטרוניקה לשווקים בחו"ל ואילו הבשורה לצרכנים היא שההסכם יפחית את המכס על מגוון מוצרי צריכה המיובאים לישראל ויקל על שרשרת האספקה העולמית. בין המוצרים שהמכס עליהם יבוטל נכללים קונסולות משחקי וידאו, סטריאו, דיו למדפסות, מכונות CT ו-MRI, ראוטרים, אביזרי מחשוב, מסכי מגע ו- LCD, אוזניות ועוד. שר הכלכלה אריה דרעי בירך על ההסכם וציין כי הוא ישפר כעת את הגישה של התעשייה הישראלית לשווקיי היצוא העיקריים שלה ובכך צפוי לחזק את התחרותיות של התעשיות המתקדמות בישראל בשווקי העולם.

הסחר העולמי במוצרי אלקטרוניקה תופס נפח משמעותי מכלל תנועת הסחר הגלובלית. לפי ארגון הסחר העולמי, ההסכם מכסה סחר גלובלי במוצרים בשווי של כטריליון דולר מתוך ארבעה טריליון של סחר כולל במוצרי אלקטרוניקה בעולם.

אוהד כהן, מנהל מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה אף מסביר כי "השתתפותה של ישראל בהסכם מבטאת את התחרותיות של התעשיות המתקדמות בישראל ואת העניין הרב של התעשייה בישראל בביטול חסמי סחר מכסיים ולא מכסיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully