וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי השליטה באי.די.בי ידחו השלמת העסקה עם גנדן אם הרגולטורים לא ישלימו בדיקותיהם

אורה קורן

30.9.2002 / 7:41

בנק ישראל מתכוון לבדוק תחילה את עסקת אלרן, ורק אם זו תאושר יעניק לדנקנר את האישור לעסקת אי.די.בי



בעלי השליטה באי.די.בי שחתמו על הסכם למכירת גרעין השליטה של החברה, יעניקו לרוכשים ארכה להשלמת העסקה, אם הרגולטורים לא ישלימו את בדיקותיהם עד למועד המקורי להשלמתן ב-21 בנובמבר 2002 - כך אמרו מקורבים לקבוצת המוכרים.



לדבריהם, קבוצת הרוכשים בראשות נוחי דנקנר לא ביקשה ארכה, אך אם תבקש, תיבחן אפשרות זו. עם זאת המקורבים לא ציינו אם בעלי השליטה של אי.די.בי יסכימו לכל ארכה שתידרש להשלמת בדיקותיו של בנק ישראל.



בראש קבוצת הרוכשים של אי.די.בי נמצאת קבוצת גנדן שבשליטת נוחי דנקנר. בנק ישראל דרש מדנקנר למכור את אחזקותיו בחברת תעשיות מלח, המחזיקה בבנק הפועלים, כתנאי לאישור עסקת אי.די.בי. בעקבות דרישה זו חתם דנקנר על הסכם למכירת אחזקותיו בתעשיות מלח לחברת אלרן. בנק ישראל מתכוון לבדוק תחילה את עסקת אלרן, ורק אם זו תאושר יעניק לדנקנר את האישור לעסקת אי.די.בי.



כתוצאה מבדיקת עסקת אלרן מעריכים המקורבים כי בנק ישראל עלול לעכב את אישור עסקת אי.די.בי בכחודשיים לאחר המועד שנקבע להשלמת הבדיקה.



דנקנר מנהל מגעים עם בנק ישראל כדי שיאשר את עסקת אי.די.בי עוד לפני שתושלם בדיקת עסקת אלרן. דנקנר הציע הסדר ביניים לאותם חודשיים, ולפיו יוחזקו מניותיו בתעשיות מלח בנאמנות עיוורת.



המקורבים למוכרים ולרוכשים בעסקת אי.די.בי הביעו עניין בהשלמת העסקה במועדה. זאת, בין השאר, מכיוון שקונצרן אי.די.בי, הנחשב לקבוצה העסקית הגדולה במשק, שרוי בקיפאון חלקי מאז שבעליו הודיעו על מכירת אחזקותיהם בו לפני כשנה וחצי.



לדבריהם, בעוד גופים דומים במשק כקבוצת האחים עופר וקבוצת דנקנר מנצלים את תקופת השפל הכלכלי לארגון מחדש, מנועה אי.די.בי - על רקע החלפת הבעלים - מביצוע שינויים אסטרטגיים שתוכננו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully