וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות ני"ע באזהרה יוצאת דופן למשקיעים באלגו-טריידינג

עדי בן ישראל

2.8.2015 / 10:17

תופעה בישראל: חברות פיננסיות פונות לישראלים בפייסבוק, באינטרנט ובדוא"ל - ומציעות להשקיע את כספם במסחר רובוטי. רשות ני"ע: היזהרו - לרוב הגופים הללו אין רישיון ניהול תיקים והם פועלים ללא פיקוח

אילוסטרציה כלכלה. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
אילוסטרציה כלכלה/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

רשות ני"ע מפרסמת היום (א') אזהרה יוצאת דופן למשקיעים בבורסה וקוראת להישמר מהשקעות במסחר רובוטי (אלגו-טריידינג). ברשות טוענים כי בשוק ישנם גופים רבים הפועלים בתחום זה ללא פיקוח ומזהירים ממחיקת כספי המשקיעים.

כבר ב-11 ביוני 2014 פרסמה הרשות אזהרה לציבור מהסיכונים הכרוכים בהשקעות שאינן מפוקחות. הסיכונים עליהם דיברה אז הרשות קשורים לאי-חוקיות של הפעילות הפיננסית של אותם גורמים המנהלים את הכספים, חוסר יכולת שלהם לעמוד בהתחייבויותיהם כלפי המשקיעים, היעדר גילוי נאות ועוד.

כאמור, ברשות דואגים היום לחדד את האזהרה ולומר שמסחר רובוטי, בו חברות פיננסיות פונות לציבור ומזמינות אותו להשקיע באלגוריתמים ממוחשבים לצורך השקעה בני"ע מסוגים שונים. לדברי הרשות, אותן חברות פונות למשקיעים פוטנציאליים בעיקר באמצעות האינטרנט והדוא"ל ומזמינות ישראלים רבים לנהל את כספם באמצעות אלגו-טריידינג.

"על רקע הגידול במספר פניות ציבור בנושא, לרבות של מי שרואים עצמם כנפגעים, רשות ניירות ערך מבקשת להבהיר כי שירותי ניהול התיקים הממוחשב כאמור מחייבים בדרך כלל קבלת רישיון ניהול תיקים מרשות ניירות ערך ועמידה בהוראות המנויות בחוק", נמסר מהרשות. "גורמים המבצעים פעילות זו ללא רישיון ניהול תיקים פועלים לכאורה בניגוד להוראות החוק. יודגש גם כי רישיון לניהול זירת מסחר או רישיון לייעוץ או לשיווק השקעות אינו רישיון מתאים לפעילות זו".

ברשות מזהירים מהשקעת הכספים באותן גופים לא מפוקחים, ואומרים כי "השקעת כספים באמצעות גורמים שלא קיבלו רישיון מתאים מאת הרשות, ואשר פעילותם זו אינה מפוקחת, כפופה לסיכונים משמעותיים הרבה יותר, שהתממשותם עלולה להביא לאבדן כל כספי ההשקעה של ציבור המשקיעים בהם. בד בבד, יש לציין כי הפיקוח בפועל על פעילות שבגינה נדרש רישיון זירת סוחר (חברות פורקס) טרם החל וכי בקשות הזירות לקבלת רישיון נבחנות בימים אלה באופן פרטני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully