וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל תרו ישראל: השוק מצפה כנראה לדו"חות כספיים טובים ברבעון השלישי

יורם גביזון

30.9.2002 / 8:41

בעוד מדד נאסד"ק איבד 15% משוויו בשלושת החודשים האחרונים, השלימה מניית באותו פרק זמן עלייה של 48%. החברה, שמפתחת תרופות גנריות, חזרה להיסחר בשווי של מיליארד דולר



בעוד מדד נאסד"ק איבד 15% משוויו בשלושת החודשים האחרונים, השלימה מניית תרו באותו פרק זמן עלייה של 48%. החברה, שמפתחת תרופות גנריות, חזרה להיסחר בשווי של מיליארד דולר, המייצג מכפיל רווח היסטורי של 26, מכפיל רווח של 23.4 על בסיס הרווח הצפוי ב-12 החודשים הקרובים ויחס של 0.92 בין המכפיל לקצב הצמיחה של החברה.



לדברי מנכ"ל תרו ישראל, שמואל רובינשטיין, החברה אינה נוטה לספק הסברים לעלייה החדה במניה בשבועות האחרונים.



עם זאת מזכיר רובינשטיין את המלצת הקנייה של האנליסט פול וודהאוס ממריל לינץ', שקבע למניה מחיר יעד של 36 דולר לשנה הקרובה, ומעריך כי משקיעים נוספים סבורים שהחברה תציג ב-24 באוקטובר תוצאות כספיות טובות לרבעון השלישי של 2002.



המלצתו של וודהאוס פורסמה ב-18 בספטמבר, כך שנראה שהערכותיו לגבי כמה מגורמי הסיכון והסיכוי של ההשקעה בתרו חילחלו לשוק קודם לכן.



אחד מהן הוא העובדה שתרו הצליחה להגן על נתח השוק שלה בתרופת הלוטריזון, המיועדת לטיפול בדלקות עור ובפטריות, ושהינה המוצר העיקרי של תרו ב-2002.



תרו מחזיקה בנתח שוק של 60% מתרופה זו, על אף ששרינג פלאו, החברה שפיתחה את התרופה המקורית, משווקת כיום באמצעות החברה הבת Warwick את גירסת המשחה של התרופה, לאחר שהחברה האם ניסתה לשווק את גירסת התחליב, בניסיון כושל להגן על הפטנט. וודהאוס מציין כי לשרינג 20% מהשוק וכי המתחרה השלישית, חברת פוג'רה, מחזיקה בנתח דומה.



וודהאוס כתב שהערכתו הקודמת, שלפיה תרו תמכור לוטריזון ב-30 מיליון דולר ב-2002, נראית שמרנית בשלב זה. הוא אינו מצפה לירידה במכירות התרופה לפני 2003, ומזכיר כי במחצית הראשונה של 2003 צפויה גם חברת Alpharma לשווק גירסה גנרית של המוצר.



וודהאוס הוסיף כי מרבית ההערכות לגבי ההתפתחות העתידית של הלוטריזון כבר מגולמות במחיר מניית תרו, ולהערכתו הלוטריזון שוב אינה המנוע היחיד למחיר המניה ואף אין זה סביר שזו תהיה התרופה החשובה ביותר של תרו ב-2003.



צמיחה בעסקי הליבה



וודהאוס מעריך שהשוק רואה בתרו חברה מאוזנת יותר לאחר הצמיחה החזקה של עסקי הליבה של החברה, ובמיוחד של תרופות הקרבמזפין לטיפול באפילפסיה ותרופת הוורפרין לטיפול בבעיות קרישת דם. הוא מציין כי החברה ממתינה לאישור ה-FDA, רשות המזון והתרופות האמריקאית, לשיווק 12 תרופות שמכירותיהן בגרסה המקורית מניבות הכנסות שנתיות של 500 מיליון דולר.



להערכתו, מכירות של 350 מיליון דולר מתייחסות ל-8-9 תרופות בתחום העור.



לדבריו, לשני שלישים מהתרופות שבצנרת אין גרסאות גנריות זמינות. הוא מעריך את שווי צנרת המוצרים ב-30-80 מיליון דולר לשנה, בכפוף לשאלה האם תרו תשווק ראשונה את הגרסה הגנרית. אף על פי שהוא מעריך כי קצב האישורים שקיבלה החברה במחצית הראשונה של 2002 מאכזב, הוא מדגיש כי רמת הסיכון הכרוכה בראות של צנרת המוצרים נמוכה יחסית, וזאת משום שהחברה אינה מעורבת באתגור פטנטים ובהליכים הכרוכים בסעיף 4 המקנה בלעדיות בשיווק, ומשום כך פרק הזמן שחולף מרגע הגשת הבקשה ועד לקבלת אישור לשיווק מוצר גנרי אמור כמקובל בענף, כלומר 18 חודשים בממוצע.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully