וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקוסטאר מצטרפת לתביעה של קאנאל נגד NDS; טוענת כי NDS זייפה כרטיסים חכמים שלה

דפנה מאור

30.9.2002 / 9:01

NDS בתגובה: האשמות חסרות שחר שנועדו להסיט את תשומת הלב מהבעיות של אקוסטאר במיזוג עם יוז, דיווח "וול סטריט ג'ורנל"



אקוסטאר, חברת הלוויין מספר שתיים בארה"ב, הצטרפה לתביעה נגד חברת הטכנולוגיה הישראלית אן.די.אס . אקוסטאר טוענת כי NDS פיצחה במעבדותיה בישראל את קוד הכרטיסים החכמים שמשמשים לצורך פענוח שידוריה ברשת דיש, והפיצה כרטיסים מזויפים בארה"ב, ששימשו לגניבה פירטית של שידוריה. תביעתה של אקוסטאר מצטרפת לתביעה דומה שהגישה קאנאל פלוס נגד NDS ולתביעת הונאה וגניבת סודות מסחריים שהגישה DirecTV נגד NDS. על התביעה דיווח "וול סטריט ג'ורנל".



NDS אמרה בתגובה כי ההאשמות הן ספקולציות חסרות ביסוס, וכי NDS מאמינה שאקוסטאר מנסה להסיט את תשומת הלב מבעיות אחרות שלה, עיקרן רכישת דיירקטי.וי של יוז , הצפויה להיתקל בהתנגדות הרשויות בארה"ב.



במארס השנה הגישה קאנאל פלוס, חברה בת של ענקית המדיה ויוונדי, תביעה נגד NDS. קאנאל טענה כי NDS זייפה כרטיסים לממירים של רשתות הטלוויזיה בתשלום של קאנאל, ואף הפיצה את הקוד לפצח את הכרטיסים באינטרנט, מתוך כוונה לפגוע בעסקיה. קאנאל, מפעילת הטלוויזיה בתשלום הגדולה באירופה, מתחרה ב-NDS בתחום ייצור כרטיסים חכמים לממירים.



אולם קאנאל שוקלת עתה להשעות את תביעתה נגד NDS, מכיוון ש-NDS היא חברה בת של ניוז קורפ, המעוניינת לרכוש את חטיבת הטלוויזיה האיטלקית של ויוונדי, טלפיו.



התביעה החדשה של אקוסטאר הוגשה בתור תביעת "התערבות" (intervention), המיועדת להשתלב עם התביעה של קאנאל פלוס. אקוסטאר אמרה כי התביעה החדשה יכולה לעמוד בפני עצמה גם אם תוסר תביעתה של ניוז קורפ. התביעה של אקוסטאר הוגשה גם בשמה של נאגרה סטאר (NagraStar), מיזם משותף של אקוסטאר וקודלסקי. חברת קודלסקי השווייצית היא ספקית הכרטיסים החכמים למערכת הטלוויזיה בלוויין של אקוסטאר, דיש נטוורקס.



אקוסטאר חתמה על הסכם לרכוש את מתחרה הגדולה, יוז, המפעילה את רשת הלוויין הגדולה בארה"ב, דיירקטי.וי, וכתוצאה מכך נחשבה קודלסקי כמי שתתפוס את מקומה של NDS כספקית של דיירקטי.וי. NDS הזהירה כי המיזוג בין שתי ענקיות הלוויין עלול לפגוע במקור לחמה, שכן החלטה של דיירקטי.וי להחליף ספקית כרטיסים חכמים תפגע בהכנסות NDS החל משנת הכספים 2004, המתחילה ביוני 2003.



כדי לסבך את התמונה אף יותר, הגישה הלקוחה דיירקטי.וי תביעה משלה נגד NDS החודש. בתביעה מאשימה דיירקטי.וי את NDS בשימוש בלתי חוקי בסודות מסחריים, הפרת חוזה, הונאה ועבירות שונות. גם במקרה זה טענה NDS כי התביעה מחוסרת יסוד וכי נועדה לסייע לדיירקטי.וי להשיג את אישור הרשויות למיזוג עם אקוסטאר.



אולם סאגת המיזוג טרם נשלמה. לפי דיווחים עיתונאיים בשבוע שעבר, שוקל משרד המשפטים בארה"ב להתנגד למיזוג בין שתי חברות הלוויין, בשל פגיעה בתחרות החופשית בשוק. אם יבוטל המיזוג, ייטרפו כל קלפי התביעות הנוכחיות, ועתידה העסקי של NDS עשוי להיות ורוד יותר.



בארה"ב, לפי הערכות יוז, היו מחוברים בשנת 2001 כמיליון מנויים פיראטיים לשידורי שירות דיירקטי.וי שלה. לפי הערכות, מפסידות חברות הלוויינים מאות מיליוני דולרים ממנויים פיראטיים, ולפי תחזיות צפויים ההפסדים להגיע למיליארדים תוך עשור, כאשר מספר המתחברים הלא-חוקיים צפוי להגיע ל-1.5 מיליון עד 2006.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully