וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: ירידות שערים של כ-2%; הבנקים ביפאן שילשו את הפסדי ההשקעות שלהם מאז מארס

דפנה מאור

30.9.2002 / 9:45

בורסת טוקיו סגרה את מחציתה הראשונה של שנת הכספים בירידה של 15%; מניות היצוא ברחבי אסיה נסוגו



בורסות אסיה סיימו את המסחר היום בירידות שערים. מדד הניקיי בטוקיו ירד ב-1.5% וסיים את מחציתה הראשונה של שנת הכספים בירידה של 15%. בדרום קוריאה ירד מדד הקוספי ב-2.6%; הונג קונג נסוגה ב-2.1%.



בחזית המקרו: עלייה נמוכה מהצפוי, של 1.6%, בתפוקת בתי החרושת ביפאן באוגוסט. אנליסטים חזו עלייה של 2.3%. ממשלת יפאן הודיעה כי הצמיחה במשק האטה ככל הנראה לקצב של 0.4% בספטמבר. שר השירותים הפיננסיים של יפאן והרגולטור הפיננסי הבכיר שלה, האקואו ינגיסאווה, התפטר מתפקידו, מהלך שעורר תקוות כי ממשלת יפאן תוכל לבצע את הרפורמה הנדרשת במערכת הבנקאות.



מדד הניקיי איבד 14.89% משווי במחצית השנה החולפת ונסגר היום ברמה של 9,383 נקודות. ברמה זו יש לבנקים המובילים של יפאן הפסדים תיאורטיים של 32.58 מיליארד דולר על החזקותיהם במניות. הפסדים אלה גדולים פי שלושה ממה שהיו בחודש מארס.



חברת הסלולר היפאנית NTT דוקומו הורידה את תחזיות מסר המנויים שלה ואת תקציב ההשקעות בציוד דור שלישי לשנה הנוכחית, דיווח "ניהון קייזאי שימבון". מניית דוקומו ירדה ב-3.7%.



מניות חברות הייצוא רשמו מגמה שלילית, בגלל חששות מהאטה בביקוש למוצריהן ועל רקע העימות הצפוי עם עיראק. טושיבה ירדה ב-1.6%; מניית סוני נפלה ב-4.1%.



בקוריאה וטייוואן נראתה מגמה דומה. סמסונג אלקטרוניקס, יצרנית שבבי הזכרון הגדולה בעולם, ירדה ב-3.5%; מניית חברת האלקטרוניקה LG נפלה ב-8.8%; מניות השבבים בטייוואן נסוגו - TSMC ירדה ב-2.1%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully