וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טד טרנר מתנגד למיזוג בין ABC ניוז ל-CNN

דפנה מאור

30.9.2002 / 10:26

טרנר הציג את הספקות הגדולים ביותר לגבי המיזוג במהלך שיחות שקיימו דיסני ו-AOL בשבוע שעבר, דיווח "LA טיימס"

טד טרנר הוא ככל הנראה המתנגד העיקרי למיזוג בין ערוץ החדשות של ABC של וולט דיסני לבין CNN של AOL-טיים וורנר . לפי מקורות המקורבים למשא ומתן בין חברות המדיה, טרנר, שייסד את CNN, הציג ספקות רבים לגבי המיזוג, דיווח "לוס אנג'לס טיימס".

טרנר, סגן יו"ר AOL-טיים וורנר ובעל המניות הפרטי הגדול ביותר של החברה, ייסד את ערוץ CNN ב-1980, והצטרף ל-AOL ב-1996. בפגישה שנערכה לפני 10 ימים הטיל טרנר ספק בעיתוי העסקה ובמחירה, אמרו מקורות יודעי דבר לעיתון.

בשבוע שעבר דיווח "LA טיימס" כי דיסני ו-AOL קיימו שיחות למיזוג במשך שנה וחצי, והאיצו את המגעים בשבועות האחרונים. שתי החברות אישרו כי הן מקיימות מגעים מתמשכים להקמת מיזם חדשות.

"קיימנו שיחות במשך 18 החודשים האחרונים אך טרם הגענו לעסקה", אמרה דוברת דיסני, זניה מוקה. דובר AOL טיים וורנר אמר ל"טיימס": "קיימנו שיחות עם שתי רשתות ולא הגענו לכלל עסקה".

לפי התוכנית בה דנות החברות, שתי חטיבות החדשות ימוזגו לחברה אחת שהכנסותיה הכוללות הן יותר מ-1.6 מיליארד דולר. CNN מייצרת יותר ממיליארד דולר ממחזור הכנסות זה, ו-ABC את השאר, לפי ה"טיימס".

AOL-טיים וורנר עשויה להחזיק בשני שלישים עד שלושה רבעים מהחברה החדשה, ודיסני ביתר, דיווח העיתון, והוסיף כי השליטה התפעולית של מיזם החדשות המשותף תחולק שווה בשווה, כדי להפיס את דעתה של ABC.

CNN גורפת רווח שנתי של יותר מ-200 מיליון דולר לפני מס, בעוד ש-ABC ניוז רשמה רווח מוערך של 10-15 מיליון דולר בשנת הכספים, אמר ה"טיימס", בהתבסס על מקורות יודעי דבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully