וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטראוס מחזירה מלחמה מול צבר: משקיעה מיליון דולר באסטרטגיית שיווק חדשה למותג אחלה

ענת ביין

30.9.2002 / 12:22

המהלך כולל החלפת אריזות המוצרים ואימוץ קונספציה פרסומית חדשה: "תחשוב אחלה יהיה אחלה"



לאחר כשנתיים בהם סופג המותג אחלה של שטראוס מהלומות בנתחי השוק שלו מסלטי צבר של אסם, שהולכים וגדלים באופן קבוע, מנסה שטראוס להחזיר מלחמה ומאמצת אסטרטגיית שיווק חדשה שנועדה לנכס למותג ערכים של אופטימיות ושמחת חיים.



המהלך של שטראוס, בו יושקעו כמיליון דולר, כולל עיצוב מחודש לאריזות בהן ישלטו מעתה הצבעים ירוק זרחני וצהוב ויובלטו פרחי החרצית המזוהים עם המותג, שעליהם יוטבעו טיפים לגישה חיובית ולחיים שמחים.



מול הקונספט הפרסומי של צבר - "חומוס עושים באהבה או שלא עושים בכלל" - אותו טבע משרד הפרסום מקאן קשר בראל, תתיצב הסיסמה "תחשוב אחלה - יהיה אחלה" שטבע משרד הפרסום ראובני פרידן. בכך מנסה שטראוס לנכס לעצמה את האופטימיות כערך כללי לא כערך הקשור למוצר. הסיסמה תושק בקמפיין פרסום שעולה היום הכולל טלוויזיה, עיתונות רדיו, פרסום חוצות ופעילויות קד"מ למשך כשלושה שבועות.



את מקום המשפחה הישראלית העממית שמלווה את הקמפיינים של אחלה בשנים האחרונות יתפסו שתי משפחות "שונות" - משפחה ישראלית-יפאנית ומשפחה צרפתית- ישראלית. המשפחות יציגו את התפיסה שבכל משפחה, אם ההתכנסות נערכת סביב סלטי אחלה - אז הכל אחלה.



בסרטון הראשון נראית המשפחה היפאנית המסיבה לארוחה משפחתית טקסית ומכובדת כאשר על השולחן מונחת צלחת חומוס אחלה. לפתע נכנס לחדר הבן בתספורת חדשה ופנקיסטית. במקום לספוג את מקלחת הצוננים, שהצופה מניח שהבן עומד לקבל, פורצת המשפחה בצהלות שמחה ועידוד.



בסרטון השני מסבה משפחה צרפתית לארוחה מכובדת כשהבת הצעירה נכנסת לבית ומצהירה שלא מצאה באגט אך מצאה אהבה חדשה ומציגה בוהמיין מזדקן, שהמשפחה מאמצת בחום.



שוק הסלטים מוערך כיום בכ-30 מיליון שקל לחודש, ומתוכו מהווה קטגוריית החומוס כ-50%. שני השחקנים הבולטים בה הם שטראוס וצבר. נתחי השוק שלהם קרובים מאוד וההובלה מותנית בדרך כלל בפעילות הפרסומית שמנהלת החברה. אף על פי ששטראוס נכנסה ראשונה לפעילות בתחום זה, בשנים האחרונות הלכו והתחזקו המתחרים תוך שהם מגדילים את נתח השוק שלהם בהתמדה. וכך, בקטגוריית החומוס עם תוספות שולטת היום צבר. שוק הסלטים נהנה במשך השנים מגידול משמעותי אך שוק החומוס נכנס בשנה האחרונה לסטגנציה, ללא גידולים בצריכה.



את החיבור לערכים של אופטימיות מתכוונים בשטראוס להוציא גם אל הצרכן בנקודות המכירה, גם על ידי הבלטת המקררים בחמניות וגם באמצעות פעילויות קד"מ הכוללות הטעמה וחלוקת גלויות.



בשטראוס מקווים כי הפעילות תביא את החברה לגידול בנתח השוק מ43% ל-45% ולגידול כללי של השוק בכ-5%.



סופרוויזרית: טלי קידר, תקציבאיות: אסנת רוט כהן, אפרת ארליך, מנהל קריאטיב: גיא גורן, סופרוויזר ארט: ארז בכר, ראש צוות: אסי יריב, ארט דירקטור: שירז בר שביט, מנהלת מחלקת הפקה: יעל ביגון, מפיקת משרד: איריס ישראלי, מנהל מחלקת אסטרטגיה: רונית זהר, פלנרית: יעל פודקמיין, הפקה: אוג, במאי: ליאור הר לב, צלם: טובי הוכשטיין, עורך: יאיר תמיר, בית פוסט: גרביטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully