וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תבואו מוכנים: איך בוחרים מכינה אקדמית

5.8.2015 / 15:27

מי זכאי למלגות? ומה המסלול שיעבור מי שכבר יודע בוודאות במה ילמד ויעסוק בעתיד? כמה שלבים שכדאי לזכור

מבול מסלולי הלימוד האקדמיים שמוצעים כיום למי שמחפש להמשיך את לימודיו בתום תקופת לימודי החובה לא ממש הופך את החיים לקלים יותר. ההיצע אמנם גדל בהתמדה אך גם רף הכניסה עולה ודרישות הסף הגבוהות שולחות את התלמידים היישר לזרועותיהן הארוכות של המכינות האקדמיות.

עד שלא ייקבע אחרת, תמשיך תעודת הבגרות להיות הפרמטר המרכזי לפיו יוחלט על קבלתו של תלמיד ללימודים אקדמיים. ואולם, ככל שזה נשמע לחוץ, תפקידן של המכינות הקדם אקדמיות הוא להכין את התלמידים ביסודיות לתקופת הלימודים ולרכך את החוויה הצפויה לפני שמחליטים היכן ללמוד ובעיקר איזה מקצוע.

בדקו זכאות ובצעו סקר מחירים

נכון, כבר ניחשתם. קל זה לא הולך להיות. הרבה לפני שאתם בכלל מתחילים להתלבט בשאלות הללו כדאי שתדעו שגם בחירת לימודי מכינה דורשת סינון ראשוני. אז מה כדאי לדעת לפני שפונים ללימודים קדם אקדמיים ומה חשוב לבדוק כבר בשלב הסריקה הראשונית:

1. בדקו זכאות – אם אתם צעירים וצעירות מעל גיל 19 לאחר שירות צבאי, שירות לאומי או בעלי פטור משירות, בוגרי 10 שנות לימוד לפחות, אשר לא השלימו את לימודיהם התיכוניים ושאין בידם תעודת בגרות מלאה או שמעוניינים לשפר את ציוני הבגרות שלהם – אתם זכאים להירשם ללימודי מכינה קדם אקדמית, בכפוף לבחינות משרד החינוך.

2. בצעו סקר מחירים - גובה שכר הלימוד ותנאי התשלום לתלמידי המכינה נקבעים על ידי משרד החינוך, אבל מומלץ לחפש מוסד לימודי שמציע ממון מלא או חלקי של שכר הלימוד שלכם ויעניק מלגות קיום מטעם הקרן לקליטת חיילים משוחררים ומשרד החינוך. חיילים משוחררים? אם נמצא שאינכם זכאים לסיוע במימון, בדקו אפשרות לממן את שכר הלימוד על חשבון כספי הפיקדון האישי. ישנם מוסדות לימוד כמו המכללה האקדמית בווינגייט, שמאפשרים לחלק גדול מהתלמידים ללמוד על חשבון המדינה ולא על חשבון הפיקדון האישי.

3. תכירו, מכינה ייעודית – כן, יש דבר כזה. מדובר במכינה לימודית שמתאימה עבור מי שכבר יודע את תחום עיסוקו העתידי. יש מספר מכללות מובילות שמציעות מכינות ייעודיות, שמהוות מסלול ישיר למכללה ללא צורך בבחינות בגרות ארציות. רובן יידרשו מכם לעבור בחינות פנימיות, מבחן פסיכומטרי, וראיון קבלה לפני שתוכלו להמשיך ללימודי תואר ראשון במכללה.

4. משך הלימודים – רוב המכינות הייעודיות אורכות שנת לימודים אחת, במהלכה נבחנים התלמידים במקצועות חובה כגון: מתמטיקה, אנגלית, , הבעה עברית, אוריינות אקדמית ומקצוע בחירה כמו חינוך גופני

5. חפשו המלצות – התדמית הקשוחה שמבקשות המכללות והאוניברסיטאות לסגל עצמן עושה את העבודה ולעתים נדמה ששכרן יצא בהפסדן. לפיכך, מומלץ לאסוף מידע אודותיהן, בנוגע לשיטות הלימוד, סגל המורים, האווירה בכיתות, יחס ההנהלה, המשמעת והחתירה למצוינות. לימודים הם לא רק ציונים טובים וחשוב גם להעביר את השנה באווירה נינוחה.

סטודנטית עם ספרים. shutterstock, ShutterStock
התגברו על החרדות/ShutterStock, shutterstock

זהו רמות קושי

6. זהו את נקודות התורפה. הכוונה היא לנקודות החולשה שלכם, לא של המוסד הלימודי. התגברו על החרדות ומצאו תלמידים שעברו את מבחני הקבלה ויודעים לספר על רמת המבחנים והלימודים. אם הצלחתם לזהות רמות קושי מסוימות, הכינו עצמכם מבעוד מועד באמצעות שיעורים פרטיים והבנה של החומר שיילמד.

7. בדקו לימודים מקוונים – מרבית מוסדות הלימוד מציעים מסלולי לימוד מקוונים באמצעות האינטרנט ובאמצעות אפליקציות ושיעורים אישיים מותאמים לרמות לימודים שונות. נצלו אותם היטב. באפליקציות הללו ניתן למצוא גם הפניות למורי עזר ומידע על תוכנית הלימודים ורשימות הספרים.

8. הכנה להכנה – בשוק קיימים קיום קורסי ערב/בוקר קצרים שיכינו אתכם ללימודי מכינה וייתנו לכם רקע בנוגע למסלולי הלימוד, החומר הנלמד, אופי הבחינות וכו'. מרבית המתרגלים שם הם בוגרי מכינות בעצמם ויוכלו לסייע לכם בהעלאת הביטחון העצמי עם מידע אודות מוסדות הלימוד שעונים לדרישותיכם.

בלימודים כמו בלימודים, כדאי להגיע מוכנים. מכינות קדם אקדמיות הן שער הכניסה של רבים מתלמידי התואר הראשון שייכנסו לאוניברסיטאות ולמכללות בשנה הקרובה. לפיכך, כדאי לזכור שצריך וחשוב גם ליהנות מהלימודים (טוב, לא כמו שנהניתם בתיכון), שכן לפניכם עוד שלוש שנים מלאות בעבודות גמר ובחינות.

וואלה! NEWS בשיתוף המכללה האקדמית בווינגייט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully