וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה של 20% בביקוש לעורכי דין במשרדים בחודשיים האחרונים

עינב בן יהודה

30.9.2002 / 13:12

מנתוני חברת ההשמה קודקס עולה כי עיקר הביקוש מגיע מכיוונם של משרדים גדולים ובינוניים; תקופת האיוש התארכה בכ-30% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד



מנתוני חברת קודקס, העוסקת בהשמת עורכי דין ורואי חשבון, עולה כי בחודשיים האחרונים חלה עלייה של 20% במספר המשרות המוצעות לעורכי דין במשרדים.



מנתוני קודקס עולה כי בחודש אוגוסט נרשמו 56 משרות פנויות במשרדי עו"ד ובחודש ספטמבר נרשמו 66 משרות. זאת, בהשוואה ל-45-49 משרות מדי חודש במארס-יולי השנה. במקביל, נרשמו בספטמבר 141 משרות משפטיות במגזר הציבורי ובחברות.



ניר גלעד, מנכ"ל קודקס, מציין כי לאחרונה החלו משרדים רבים, בינוניים וגדולים, לחזור למעגל הגיוס. "רבים מהם ישבו על הגדר בשנה האחרונה ולא גייסו עורכי דין מטעמים פסיכולוגיים יותר מאשר רציונליים. משרדים רבים, לאחר שסיימו את כל תהליכי הארגון מחדש ואיחוד המחלקות, גילו כי כמות העבודה לא פחתה בהכרח, והחלו לגייס ולהגדיל, לפעמים משמעותית, את מספר עורכי הדין במשרד", מציין גלעד.



בקודקס מציינים כי בשנים קודמות היתה ירידה במספר המשרות המוצעות בעונה זו של השנה בשל פגרת בית המשפט והחגים, אך למרות זאת נמנעים עדיין מלהגדיר את השינוי כמגמה.



מנתוני קודקס עולה כי עיקר הביקוש מתמקד בעורכי דין בתחום הליטיגציה בעלי ניסיון של 3-4 שנים, או עורכי דין בעלי ידע וניסיון בתחום המסחרי עם אנגלית ברמת שפת אם. עוד עולה מנתוני החברה כי תקופת האיוש הממוצעת התארכה בכ-30%, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, ועומדת כיום על 66 יום.



"היום, המעסיקים בררנים הרבה יותר מבעבר, ומרשים לעצמם לבצע תהליך גיוס ארוך ולהציב דרישות גבוהות מהמועמדים", מוסיף גלעד. כיום רשומים במאגר חברת קודקס 2,980 מועמדים, מתוכם על פי הערכה כ-65% מובטלים, כ-1,940 איש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully