וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה עתירת דרעי לחקור את שמולביץ'

משה ריינפלד

30.9.2002 / 13:50

בג"ץ קבע כי למרות שנראה כי שמולביץ' שיקר בעדותו אין להתערב בהחלטת היועמ"ש שלא לפתוח בחקירה; בגלל הצורך להכריע בעתירה זו, התעכבה עד כה החלטת העליון בעניין בקשת דרעי למשפט חוזר



בג"ץ דחה היום (שני) בבוקר את עתירתו של אריה דרעי לחייב את היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, לחזור בו מסירובו להורות על חקירה פלילית נגד עד המדינה במשפטו, יעקב שמולביץ', על מתן עדות שקר. בגלל הצורך להכריע בעתירה זו, התעכבה עד כה החלטת בית המשפט העליון בעניין בקשת דרעי למשפט חוזר.



בג"ץ קבע כי למרות שנראה כי שמולביץ' שיקר בעדותו כשטען כי המשפט שהתנהל נגדו בשווייץ היה על עניין "טכני", למרות שבפועל הורשע במרמה, אין להתערב בהחלטת היועץ המשפטי לממשלה שלא לפתוח בחקירה.



עם צאתו מהדיון, הביע דרעי שביעות רצון מכך שהשופטים קבעו פה אחד כי שמולביץ' אינו אמין, ואמר שנשיא בית המשפט העליון, אהרון ברק, לא יוכל להתעלם מקביעה זו בבואו לדון בבקשה למשפט חוזר.



לטענת דרעי, עדותו של שמולביץ' היא הראיה החשובה היחידה שעליה מבוססת כיום הרשעתו בקבלת שוחד, ולכן אם תיפתח חקירה פלילית ויוכח כי שמולביץ' מסר עדות שקר, לא יהיה עוד בסיס להרשעה.



היועץ המשפטי לממשלה דחה, באמצעות עו"ד שי ניצן מפרקליטות המדינה, טענות אלה מכל וכל. ניצן טען כי העדות הכוזבת נגעה לעניין שהוא "בלתי מהותי בעליל". ניצן הדגיש כי כדי להרשיע בעבירה על עדות שקר יש להוכיח שהעדות נמסרה בעניין שהוא "מהותי להליך" ותנאי זה אינו מתקיים בעניינו של דרעי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully