וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: ירידות חדות ביום המסחר האחרון לרבעון

שירלי יום-טוב

30.9.2002 / 20:57

צ'ק פוינט וקומברס מאבדות כ-2%; אנ.די.אס יורדת ב-8% על רקע הצטרפותה של אקוסטאר לתביעה כנגדה

יומו האחרון של הרבעון השלישי ממשיך להתנהל בירידות, בהתאם למגמה ששלטה בזירת המסחר בשלושת החודשים האחרונים. המשך החשש ממלחמה עם עיראק, מחירי הנפט הגואים ונתוני מקרו מאכזבים מאוד גוררים היום את המדדים לירידות חדות. הנאסד"ק, אשר איבד מתחילת הרבעון 18%, מאבד כעת 2% לרמה של 1,175 נקודות בלבד. הדאו ג'ונסף אשר נפל ב-18% ברבעון האחרון (לא כולל המסחר של היום) יורד כעת ב-1.5% ונושק לרמה של 7,500 נקודות.

היום טיפסה מחירה של חבית נפט מסוג ברנט לאספקה מיידית ל-28.92 דולר לחבית. לאור הנפילות בבורסות מפנים המשקיעים את משאביהם המידלדלים לאפיקים נטולי סיכון. לאור זאת, נוסק מחירן של אג"ח ממשלתיות של ארה"ב לטווח של 10 שנים, כשבמקביל נופלות התשואות עליהן לרמה של 3.6%.

מדד מנהלי הרכש של שיקאגו שפורסם היום המשיך ללבות את החששות מפני ההתאוששות האיטית מדי של הכלכלה הגדולה בעולם. המדד, המתפרסם יום קודם למדד הרכש הלאומי ומהווה אינדיקציה ברורה לו, צנח בחודש ספטמבר הרבה מעבר לתחזיות, לראשונה מזה שמונה חודשים. האיגוד הלאומי של מנהלי הרכש של שיקאגו מסר שהמדד נפל החודש לרמה של 48.1 מ-54.9 באוגוסט. התחזיות המוקדמות צפו ירידה מתונה בהרבה לרמה של 53 בלבד. קריאה נמוכה מ-50 מעידה על התכווצות המגזר היצרני.

מרקורי נכנסת לתחום חדש


המניות הישראליות הכבדות מיישרות היום קו עם מגמת השלילית בשווקים. מניית צ'ק פוינט יורדת ב-2.1% למחיר של 13.9 דולר ומניית קומברס מאבדת 2% למחיר של 6.9 דולרים. מניית טבע יורדת כעת ב-1.8% למחיר של 66.9 דולר.

מניית מרקורי יורדת ב-3.8% למחיר של 17.4 דולר. החברה הודיעה היום על כניסתה לתחום Business Technology Optimization. המטרה של מרקורי היא לספק כלים שיאפשרו מדידה ומקסום של כלל התהליכים העסקיים בארגון. כלומר, אופטימיזציה למערכות מנקודת מבט עסקית.

במרקורי הבהירו כי הם מפתחים פעילות זו במשך שנה, שבה הם גייסו כמאה עובדים - מרביתם בישראל. לטענת נשיא הפעילות האירופית של מרקורי, משה אגרט, עלות הפרויקט - בנוסף לעלויות השיווק שעתידות להתרחב - הסתכמה בעשרות מיליוני דולר. בחברה טוענים כי הם כבר החלו בהפעלת מוצרי OPTANE אצל לקוחות בשנה החולפת, בתוך שהם מתחייבים, לטענתם, לשיפור של 200% בביצועים.

מניית ווקלטק מאבדת כעת 16% למחיר של 38 סנט אם כי במחזור נמוך. היום דיווחה החברה על פיטורי שליש מכוח האדם בחברה, כ-70 עובדים. 56 מהם פועלים בישראל. בווקלטק תלו את האשם למצב העסקי של החברה בקשיים בהם נתונים השווקים, שהביאו לקיצוץ ודחייה של פרויקטים ארוכי טווח.

בחברה, המפתחת תשתיות להעברת קול על פרוטוקולים של אינטרנט (VoIP), מעריכים כי הפיטורים יאפשרו לקצץ את העלויות התפעוליות ב-41%, לעומת הרבעון השני. כך, אומרים בווקלטק, כי נקודת האיזון של החברה תעמוד על מכירות של 6.8 מיליון דולר לרבעון, הרחק מהכנסות החברה הצפויות.

בווקלטק העריכו כי הכנסותיהם ברבעון יעמדו על 3 מיליון דולר, וההפסד של החברה יהיה 69-62 סנט למניה. זאת, לעומת הפסד של 16 סנט למניה על מחזור של 6.8 מיליון דולר ברבעון הקודם והפסד של 61 סנט למניה על מחזור של 5.5 מיליון דולר ברבעון המקביל. מהלך הקיצוצים יגרור עלויות של 2.5-3.2 מיליון דולר, מתוכן 0.4-0.6 מיליון בגין מחיקת מלאי.

מניית ווקלטק איבדה 83% מתחילת השנה ומחירה הנוכחי משקף לה שווי שוק של 4.6 מיליון דולר.
ווקלטק מחזיקה ב-9.9% ממניות ITXC שרושמת כעת ירידה של 2.5% למחיר של 2.4 דולרים.

אן.די.אס יורדת בעקבות התביעות נגדה



מניית אנ.די.אס מאבדת 8% למחיר של 7.2 דולרים על רקע הצטרפותה של חברת הטלוויזיה בלוויין אקוסטאר לתביעה כנגדה. בעיתון "וול סטריט ג'ורנל" צוין כי אקוסטאר תובעת את אנ.די.אס בגין העתקה פיראטית של מערכותיה. בכך מתווספת אקוסטאר לתביעה של קנאל פלוס, שטענה דברים דומים כנגד אנ.די.אס. כנגד אנ.די.אס עדיין עומדת תביעה נוספת של לקוחתה הגדולה ביותר, DirecTV. באנ.די.אס טענו בתגובה כי ההאשמות הללו הן "השערות חסרות בסיס".

חברת נייס הודיעה על זכייה בחוזה המוערך בכמה מאות אלפי דולרים עבור חברת ניהול ההשקעות T Rowe Price. נייס תתקין עבור החברה מערכות לתיעוד וניתוח של שיחות במרכז שירות הלקוחות. T Rowe Price מנהלת נכסים בהיקף של 150 מיליארד דולר.

בנוסף, מינהלת מרכז ההשקעות במשרד התמ"ס אישרה בישיבתה אתמול את תוכנית ההרחבה של חברת נייס בהיקף של 7.1 מיליון דולר. נייס, המייצרת מערכות הקלטה דיגיטליות, תקבל במשך כמה שנים תמיכה ממשלתית במסלול החלופי המבוסס על פטור ממס ולאחר מכן תיהנה מהקלות מס. החדשות הטובות לא מסייעות למניית נייס המאבדת כעת 4.6% למחיר של 8.2 דולרים המשקף לחברה שווי שוק של כ-110 מיליון דולר.

מניית תרו מאבדת כעת 2.2% למחיר של 34.1 דולר למרות דו"ח חיובי מצד בית ההשקעות גולדמן סאקס. בבית ההשקעות העלו היום את התחזיות לחברה עבור הרבעון השלישי הצפוי להסתכם לדעתם בהכנסות של 52.5 מיליון דולר - עלייה של 4% מהתחזית הקודמת של בית ההשקעות. ברבעון השני של השנה תרו דיווחה על הכנסות של 49.6 מיליון דולר.

ירידות בולטות נוספות נרשמות במניית ביוטכנולוגיה כללית שמאבדת 10% למחיר של 2.7 דולרים. מניית נובה פתחה את המסחר בצניחה של כ-30% וירדה אף למחיר של מתחת לדולר אחד. כעת מתקנת מעט המניה ויורדת ב-17% למחיר של דולר במחזור של פי 7 מהממוצע לה (כ-55 אלף דולר). מחיר זה משקף לחברה שווי שוק של 15 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully