וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית משפט: סגן בכיר לממונה על שוק ההון לשעבר במשרד האוצר ישלים תקופת צינון של שנה לפני הצטרפותו לכלל החזקות

עינב בן יהודה

30.9.2002 / 15:54

תקופת הצינון תסתיים במארס 2003; שי קומפל ביקש לקצר את תקופת הצינון ל-6 חודשים החל מהיום בו הפסיק לקבל החלטות בנושאי ביטוח



בית המשפט המחוזי בירושלים דחה בקשתו של שי קומפל, סגן בכיר לממונה על שוק ההון והחיסכון במשרד האוצר, לקיצור תקופת הצינון בה הוא מחויב. במארס 2002 קיבל קומפל הצעת עבודה מחברת כלל החזקות לשמש כחשב החברה. עם קבלת הצעת העבודה פנה קומפל לממונה עליו, ציפי סמט, וביקש לשחרר אותו מכל תפקיד הקשור לביטוח בכלל ולקבוצת כלל ביטוח בפרט. מאותו מועד נטען בבקשה מרכז קומפל את הטיפול של אגף שוק ההון בנושא הלבנת הון אך אינו מקבל כל החלטה בכל נושא הקשור בביטוח.



קומפל, שבמסגרת תפקידו היה מופקד על תחום הרישוי והיציבות של חברות הביטוח בישראל, פנה לבית המשפט וביקש קיצור תקופת הצינון ל-6 חודשים מהיום בו הפסיק לקבל החלטות בנושאי ביטוח, מארס 2002. נציבות שירות המדינה ביקשה לקבוע תקופת צינון של שנה ולהתחיל ספירתה מהיום בו הפסיק קומפל לקבל החלטות בנושאי ביטוח.



השופט יהונתן עדיאל ציין בהחלטתו כי מכיוון שכלל החזקות מחזיקה ב-100% ממניות כלל ביטוח וכי קיימת זהות כמעט מוחלטת מבחינה פרסונלית בין מנהלי חברת כלל ביטוח לבין מנהלי כלל החזקות, החליט לקבל את עמדת נציבות שירות המדינה כי אין להבחין לצורך בקשה זו בין כלל ביטוח לכלל החזקות, וכי יש לראות גם את החברה האם, כלל החזקות, כ"אדם שנזקק" לקומפל במהלך עסקיו.



השופט ציין בהחלטתו כי לאור העובדה כי קומפל ממשיך עד היום לעבוד באוצר ובאותו אגף, למרות שהפסיק לעסוק בנושאי ביטוח, מדובר למעשה ב"צינון פנימי". "צינון פנימי זה הינו בעייתי מבחינת תדמית השירות הציבורי בעיני הציבור", אמר השופט.



השופט קבע כי הסכמתה של נציבות שירות המדינה להעמיד את תקופת הצינון על שנה מחודש מארס 2002 משמעה למעשה קיצור תקופת הצינון החלה על קומפל במחצית. השופט קבע כי תקופת הצינון תסתיים בתחילת מארס 2003, וזאת בלבד שקומפל יפסיק כליל את עבודתו באוצר לפחות 3 חודשים לפני התחלת עבודתו בכלל החזקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully