וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה הורידה את תחזית הצמיחה ב-2003 ל-1.5%; האינפלציה בגוש היורו בספטמבר - 2.2%

דפנה מאור

30.9.2002 / 15:58

לבנק המרכזי של אירופה תהיה פחות גמישות להוריד את הריבית בשל האינפלציה



שר האוצר של גרמניה הוריד את תחזית הצמיחה של גרמניה ב-2003 ל-1.5%, במקביל להצעה לקצץ בהוצאות הממשלה ב-8.9 מיליארד דולר כדי למנוע חריגה מיעד הגירעון. בנפרד, דווח כי האינפלציה בגוש היורו הגיעה בספטמבר לקצב שנתי של 2.2%, החורג מיעדי הבנק המרכזי של אירופה.



גרמניה הגדילה את יעד הגירעון התקציבי שלה בשבוע שעבר ל-2.9% מהתמ"ג, לעומת תחזיות קודמות של 2.5%. הגבול העליון שקבע האיחוד האירופי לגירעון הממשלתי הוא 3%. הגדלת הגירעון נדרשה כתוצאה מנזקי השטפונות במשק הגדול באירופה ובשל חולשה כלכלית מתמשכת.



אם תחרוג ממשלת גרמניה מגבולות גירעון של 3% היא עלולה להתעמת עם ממשלת האיחוד האירופי. חריגה ממדיניות היציבות הפיננסית שקבעה הנציבות האירופית עלולה לגרום להוצאת אזהרה רשמית נגד ממשלת גרמניה.



כדי למנוע מהטלת נטל כבד יותר על המשק, הודיע הנס אייכל, שר האוצר של גרמניה, כי לא יעלה את המסים בגרמניה. כלכלת גרמניה, הגדולה באירופה, מצטיירת כאחת הנפגעות הקשות ביותר מההאטה. ממשלת גרמניה צופה כי הצמיחה השנה תגיע ל-0.75% בלבד, לאחר שב-2001 היתה הצמיחה 0.6%.



נתונים אחרים מראים כי חופש הפעולה של הבנק המרכזי של אירופה איננו רב. מדד המחירים לצרכן בתריסר מדינות היורו עלה ב-2.2% בספטמבר, בהתאם לציפיות. באוגוסט נרשמה עלייה של 2.1%, בעיקר בגלל התייקרות מחירי הנפט. בשל האינפלציה, העולה על יעד הבנק המרכזי, יקשה על הבנק להוריד את הריבית בגוש היורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully