וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק המט"ח: הדולר עלה ב-0.5% ל-4.871 שקלים בעקבות המתקפה הצפויה על עיראק

אמיר טייג

30.9.2002 / 18:03

"וושינגטון פוסט" פירסם היום כי סדאם הורה למפקדי הכוחות בשטח לעשות שימוש בנשק לא קונוונציונלי במידה שינותק הקשר עם בגדד; העלייה - לעומת היציג של יום שישי;



שערו היציג של הדולר נקבע ברמה של 4.871 שקלים - גבוה בכ-0.5% לעומת שערו היציג מיום שישי. אתמול נסחר הדולר במסגרת האופציות ברמה של 4.87 שקלים, כך שלעומת שער זה מדובר בירידה קלה.



נראה כי הודעות ההרגעה של שר האוצר ומנכ"ל משרדו מוועידת קרן המטבע העולמית בוושינגטון לא עוזרות במיוחד להרגעת שוק המט"ח, כשהחששות מפני המתקפה על עיראק תומכים בהתחזקות הדולר. "וושינגטון פוסט" מדווח היום כי סדאם חוסיין הורה למפקדי הכוחות בשטח לעשות שימוש בנשק לא קונוונציונלי במידה שהקשר עם בגדד ינותק במסגרת התקיפה האמריקאית. פרסום זה מדרבן היום את הגופים הפעילים בשוק המט"ח לרכוש דולרים.



אוהד מראני, מנכ"ל משרד האוצר, ציין היום כי הפגישה עם ראשי סוכנות הדירוג הבינלאומית S&P היתה מוצלחת מאוד וכי העברת תקציב 2003 חשובה יותר בעיניהם מעמידה ביעד הגירעון ל-2002. עובדה זו מחדדת היום את חשיבות העברת התקציב בכנסת בחודש אוקטובר, ונראה כי עיני כל סוכנויות הדירוג יהיו נשואות לעבר ממשלת ישראל והצלחתה או כשלונה להעביר את תקציב 2003 כלשונו.



התנודתיות הגבוהה בשוק המט"ח היום מיוחסת בין היתר לעובדה שזהו היום האחרון לרבעון השלישי, ומתאפיין היסטורית בתנודתיות. מנגד, יציאת צה"ל מהמוקטעה, שמביאה להתקרבות מועד התקיפה בעיראק על ידי ארה"ב, גורמת למשקיעים להחזיק במטבע האמריקאי מחשש שתקיפה כזו תבוא ללא התראה מוקדמת.



בבית ההשקעות אקסלנס מציינים הבוקר כי רמת התמיכה הקרובה לשער הדולר עומדת על 4.85 שקלים, ומתחתיה נמצאת רמת התמיכה של 4.82 שקלים. רמת ההתנגדות הקרובה עומדת על 4.88 שקלים, ומעליה צפוי הדולר להיעצר ב-4.90 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully