וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סימנס קרובה להחלפת חטיבת הטלפונים הסלולריים שלה בחטיבת רשתות הסלולר של מוטורולה

רן דוידוב

30.9.2002 / 18:32

העסקה תגדיל את חלקה של מוטורולה בשוק הטלפונים הסלולריים הגלובלי ל-25% ותעניק לסימנס את טכנולוגיית ה-CDMA, שתפתח בפניה את השוק האמריקאי והסיני



סימנס הגרמנית קרובה לסכם על עסקת חליפין, במסגרתה תעביר את חטיבת הטלפונים הסלולריים למוטורולה בתמורה לחטיבת רשתות הסלולר של האחרונה, כך דיווח בסוף השבוע כתב העת המקצועי המקוון Chicago.Business.com.



לדברי העיתון, המצטט מקורות אנונימיים המקורבים לעסקה, חלקה של מוטורולה בשוק הסלולר העולמי יגדל ל-25% בעקבות מימוש העסקה. כתוצאה מכך תצמצם מוטורולה את הפער בינה ובין נוקיה , החברה המובילה בענף, השולטת על 37% מן השוק.



על פי הדיווח, סימנס תעביר לידיה את טכנולוגיית ה-CDMA של מוטורולה, מהלך שיסייע לחברה להגדיל את מעורבותה בשוק הסיני והאמריקאי. סימנס מתמקדת כיום בטכנולוגיות הנפוצות באירופה - GSM/GPRS ו-UMTS.



אחד האנליסטים אמר שעסקת חילופין כזו תועיל לכל המעורבים. "כולם מסכימים שקונסולדיציה בענף היא הכרחית וסימנס שיגרה איתות ברור (בשיחות קודמות) שהיא רוצה לקחת בה חלק", אמר כריס המינוויי, אנליסט בליהמן ברדרס. "לסימנס אין כמעט כל פעילות בארה"ב והחילוף יעניק לה גישה נרחבת לבסיס מוכן מראש".



סימנס, החברה הגדולה בגרמניה, מצמצמת את סגל העובדים בניסיון להשיב את חטיבות הטלפונים והרשתות לרווחיות. בשנתיים האחרונות פיטרה החברה 42 אלף עובדים. מוטורולה חזתה לפני חודשיים כי היא תשוב לרווחיות במחצית השנייה, לראשונה מאז 2000, הודות לפיטורי 42 אלף איש, או 32% מסגל העובדים, בשנתיים האחרונות.



חטיבת רשתות הסלולר של מוטורולה רשמה ב-2001 הפסד לפני מס של 1.41 מיליארד דולר, בהשוואה לרווח לפני מס של 846 מיליון דולר ב-2000. זוהי החטיבה השלישית בגודלה של מוטורולה, אחרי חטיבות הטלפונים והשבבים. חטיבת הטלפונים הסלולריים של סימנס התברגה לזמן מה בשנה שעברה במקום השלישי בעולם מבחינת נתח שוק, אחרי נוקיה ומוטורולה, בטרם איבדה את מקומה לסמסונג וירדה למקום הרביעי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully