וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת טייקו מתרחבת: נבדק חשד כי פרייס ווטרהאוס קופרס ידעה על הבונוסים שהוענקו בחשאי לבכירים בתאגיד

סוכנויות הידיעות

30.9.2002 / 19:09

לפי "וול סטריט ג'ורנל", התובעים בניו יורק בודקים את נוהלי החשבונאות ששימשו להסתרת הבונוסים; לטענת מומחים, הדבר היה אמור להיחשף בביקורת יסודית



משרד התובע הכללי בניו יורק חוקר את פרייס ווטרהאוס קופרס (PWC) על התפקיד שמילאה כרואה החשבון החיצוני של טייקו, ומתמקד בשאלה האם פירמת ראיית החשבון ידעה על בונוסים שהוענקו בחשאי לבכירים לשעבר בתאגיד ועל נוהלי החשבונאות ששימשו לטענת הרגולטורים בארה"ב להסתרת התשלומים; כך דיווח היום "וול סטריט ג'ורנל".



דובר PWC הודה כי פירמת ראיית החשבון נחקרת בעניין טייקו, אך אמר "אין לנו כל סיבה להאמין שמעורבותנו בנושא לא תצטמצם לאספקת מידע בלבד". עם זאת, מידת העניין שמגלים החוקרים מצביעה על כך שהם עשויים לנסות לגבש כתב אישום פלילי נגד PWC.



בכתבי האישום שהוגשו נגד מנכ"ל טייקו לשעבר, דניס קוזלובסקי, וסמנכ"ל הכספים לשעבר של החברה, מארק שוורץ, מואשמים השניים בגניבה של 170 מיליון דולר וברווח בלתי חוקי של 430 מיליון דולר ממכירת מניות. כמה מומחים לראיית חשבון אמרו כי הדיווח על הבונוסים היה כה בלתי נאות עד כי יש להניח כי היה נחשף במהלך ביקורת חשבונאית יסודית.



PWC משמשת כרואת החשבון של טייקו מאז 1994. טייקו שכרה את שירותיה של פירמת ראיית חשבון נוספת כדי לבצע בחינה מחודשת של נוהלי החשבונאות של החברה מאז 1999.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully